• Buradasın

    Yerleşim yerleri içinde kavşaklara kaç metre kala geçiş yapılmaz?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Yerleşim yerleri içinde kavşaklara 30 metre kala şerit değiştirmek yasaktır 35.
    Kavşaklara 5 metre kala ise duraklamak yasaktır 13.

    Konuyla ilgili materyaller

    Kavşak nedir?

    Kavşak, karayollarında en az iki yolun birbiriyle kesiştiği noktadır. Kavşak türleri: Kontrolsüz kavşak: Trafik işaret ve levhalarının bulunmadığı, geçiş üstünlüğünün düz giden araçlarda olduğu kavşaklardır. Kontrollü kavşak: Geçiş üstünlüklerinin belli olduğu, trafik levhalarıyla sürücüleri uyaran kavşaklardır. Dönel kavşak: Trafik levhalarıyla belirlenen ve dönel kavşak içindeki sürücünün geçiş üstünlüğüne sahip olduğu kavşaklardır. Sinyalize kavşak: Trafik ışıklarıyla kuralları belirlenen kavşaklardır. Köprülü kavşak: Trafik akışını durdurmamak için yapılan kavşaklardır.

    Kavşağa yaklaşırken hangi araç geçiş önceliğine sahiptir?

    Kavşağa yaklaşırken geçiş önceliği kavşak içindeki araca aittir.

    Kavşak ve kavşak adası ne demek?

    Kavşak ve kavşak adası terimleri farklı anlamlara sahiptir: 1. Kavşak: Yol vb. uzayıp giden şeylerin kesiştikleri veya birleştikleri yer. 2. Kavşak Adası: Kavşak içindeki hareketleri düzenleyen, üçgen, daire, dörtgen, damla vb. şekillerde olabilen ve dış kenarları bordür taşı ile sınırlandırılmış yapı.

    Kavşağa yaklaşırken şerit değiştirme neden yasak?

    Kavşağa yaklaşırken şerit değiştirmenin yasak olmasının sebebi, sürücülerin güvenliğini sağlamak ve trafik akışını düzenli tutmaktır. Kavşağa yaklaşırken şerit değiştirmenin yasak olduğu mesafeler: yerleşim yerleri dışında 150 metre; yerleşim yerleri içinde 30 metre.

    Kavşaklarda geçiş üstünlüğü nasıl olmalı?

    Kavşaklarda geçiş üstünlüğü sıralaması şu şekildedir: 1. Kavşak içindeki araçlar ve bisikletliler: Kavşağa yeni giriş yapacak araçlar, kavşak içinde seyreden araçlara yol vermelidir. 2. Sağdan gelen araçlar: İki araç aynı anda kavşak girişine geldiyse, sağdaki araç beklemelidir. 3. Trafik ışığı: Eğer kavşakta trafik ışığı varsa, geçiş hakkı ışığa göre belirlenir. Diğer kurallar: Motorsuz araçlar: Motorsuz araçlar, motorlu araçlara geçiş üstünlüğünü vermelidir. Tali yoldan gelen araçlar: Tali yoldan gelen araçlar, ana yolda seyreden araçlara yol vermelidir. Dönüş yapan araçlar: Dönüş yönü ne olursa olsun, traktör, kamyon gibi araçlar diğer motorlu araçlara yol vermelidir.

    Trafikte dönel ve normal kavşak arasındaki fark nedir?

    Trafikte dönel ve normal kavşak arasındaki temel farklar şunlardır: Dönel Kavşak: Genellikle ortasında yuvarlak bir ada bulunur ve araçlar bu adanın etrafından saat yönünün tersine döner. Geçiş üstünlüğü, kavşak içindeki araçlara aittir. "Yol Ver" levhası ile karşılaşılır ve bu levha, geçiş üstünlüğünün kavşak içindeki araçta olduğunu bildirir. Trafik ışığı varsa, geçiş hakkı ışığa göre belirlenir. Normal Kavşak: Herhangi bir trafik işaret ve levhası olmayabilir. İlk geçiş hakkı, yolun sağından gelen araca aittir. Dönüş yapan sürücüler, düz giden araçlara yol vermek zorundadır. Motorsuz araç sürücüleri, motorlu araç sürücülerine ilk geçiş hakkını vermelidir.

    Işıklı trafik işaretleri izin verse bile trafik akışı kendisini kavşak içinde durmaya zorlayacak veya diğer doğrultudaki trafiğin geçişine engel olacak ise sürücülerin kavşağa girmeleri yasaktır.

    Bu ifade, Karayolları Trafik Kanunu'nun 57/1-d maddesini ifade etmektedir. 57/1-d maddesi, ışıklı trafik işaretleri izin verse bile trafik akımının kendisini kavşak içinde durmaya zorlayacak veya diğer doğrultudaki trafiğin geçişine engel olacak hallerde sürücülerin kavşağa girmelerinin yasak olduğunu belirtir. Bu kurala uymayan sürücüler, 1.800.000 lira para cezası ile cezalandırılırlar.