Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Yaz ve kış lastiklerinin farklı aylarda üretilmesinin sebebi, bu lastiklerin farklı hava koşulları için optimize edilmiş olmasıdır 2.
Yaz lastikleri, sıcaklıkların 7 °C'nin üzerinde olduğu sıcak aylarda kullanılmak üzere tasarlanmıştır 13. Daha sığ bir sırt deseni ve kuru ile ıslak yüzeylerde mükemmel yol tutuşu sağlayan sert, yapışkan lastik sırtı bileşeni sayesinde yaz lastikleri, 7 °C'nin üzerindeki sıcaklıklarda optimum performans sağlamak üzere özel olarak tasarlanmıştır 1.
Kış lastikleri ise 7 °C'nin altındaki sıcaklıklarda ve de buz ve kar gibi ağır koşullarda güvenli sürüş için özel olarak tasarlanmıştır 13. Kış lastiklerinin kauçuk bileşimi, soğuk havalarda daha yumuşak kalarak zemine daha iyi tutunmasını sağlar 4.
Yaz ve kış lastikleri arasındaki temel farklar aşağıdaki gibidir:
- Diş derinliği 3. Yaz lastiklerindeki kanallar, kış lastiklerinden biraz daha farklıdır 3. Daha geniş yapıda bulunan bu kanallar, lastiğin sırt bölgesindeki yüzey alanını artırarak daha iyi bir yol tutuşu sunar 3.
- Kauçuk bileşimi 4. Yaz lastiklerinin geç ısınması, sıcak havalarda lastiğe dirilik katarak daha etkili bir yol tutuşu sağlar 3.
- Taban deseni 4. Kış lastiklerinin taban deseni, kar ve buzda daha iyi yol tutuşu sağlamak için tasarlanmıştır 4.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: