• Buradasın

    Yakıt dolum yerindeki ikinci delik ne işe yarar?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Yakıt dolum yerindeki ikinci delik, genellikle hava basıncı (irtifa) değişikliklerini telafi etmek ve yakıtın düşük patlamasını önlemek için kullanılır 2. Bu delik, oktan/hava ayırıcı olarak adlandırılır 2.
    Ayrıca, yakıt dolum kafasında bulunan akış yönlendirici özel kılavuz parça, yakıt dolum borusu alt sistemine giriş yapan yakıtın çeperlere çarparak türbülans veya karşı basınç oluşturmasını engeller 1.
    Yakıt dolum yerindeki deliklerin tam işlevi, aracın marka, model ve yakıt sistemine bağlı olarak değişiklik gösterebilir.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Yakıt deposu kapak çeşitleri nelerdir?

    Yakıt deposu kapak çeşitlerinden bazıları şunlardır: Standart yakıt deposu kapakları. Anahtarlı yakıt deposu kapakları. Basınçlı yakıt deposu kapakları. Özel tasarım yakıt deposu kapakları. Ayrıca, araç yakıt deposu kapakları ve motosiklet yakıt deposu kapakları olarak da bir ayrım yapılabilir. Yakıt deposu kapak çeşitleri, araç üreticisinin tercihlerine göre farklı şekil ve malzemelerle üretilebilir.

    Yakıt deposuna takılan aparat ne işe yarar?

    Yakıt deposuna takılan aparatların farklı işlevleri olabilir: Yakıt hırsızlığını önleme. Yakıt güvenliğini artırma. Yakıt tüketimini izleme. Yakıta eklenen bazı aparatlar ise yakıt verimliliğini artırma veya temizleme iddiasıyla satılmasına rağmen, uzun vadede motor ve hortumlara zarar verebilir.

    Yakıt dolum kafası ne işe yarar?

    Yakıt dolum kafası, yakıt dolum borusu alt sistemine giren yakıtın, basınç düşümünün en az olarak yakıt tankı alt sistemine ulaşmasını sağlar. Ayrıca, yakıt dolum kafasında, yakıt dolum ağzının arkasına takılı olan akış yönlendirici bir özel kılavuz parça bulunur. Bunun yanı sıra, geri püskürmeleri önlemek için tek yönlü akışa izin veren bazı komponentler de kullanılır. Yakıt dolum kafasının diğer işlevleri arasında: Yakıt seviyesine bağlı havalandırma valfinin çalışmaması durumunda, yakıt tankı kabuğu içerisinde basınç artışını önleme; Yakıt dolumu sonrasında taşıtın yakıt tankı kabuğu içerisinde oluşabilecek yüksek basıncın tahliye edilmesi, böylece tankın şişmemesi ve şekil değişimine uğramaması yer alır.

    Benzin dolum ağzı neden farklı?

    Benzin dolum ağızlarının farklı olmasının sebebi, benzin ve mazot pompalarının ağızlarının farklı genişlikte olmasıdır. Ayrıca, çoğu aracın depo kapak içinde benzin veya dizel olduğunu belirten bir yazı bulunur. Bunun yanı sıra, pompacılara bu konuda eğitimler de verilmektedir. Ancak, zaman zaman yanlış yakıt dolumları da gerçekleşebilmektedir.