• Buradasın

    Yağmurlu havalarda direksiyon nasıl kullanılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Yağmurlu havalarda direksiyon kullanımı için bazı öneriler:
    • Hızınızı azaltın ve takip mesafesini artırın 234. Islak yollarda fren mesafesi uzar, bu nedenle ani duruşlardan kaçının 4.
    • Su birikintilerinden kaçının 34. Su birikintileri, aracın direksiyon hakimiyetini kaybetmesine neden olabilir 3.
    • Silecek ve farları doğru kullanın 234. Yağmur damlaları ön camda biriktiğinde, görüş alanınız kısıtlanacağı için silecek lastiklerinin düzenli olarak değiştirilmesi gerekir 3.
    • Direksiyon hareketlerini yavaş ve dengeli yapın 4. Ani ve sert direksiyon hareketleri aracın kontrolünü kaybetmenize neden olabilir 4.
    • Yol işaretlerine ve şeritlere dikkat edin 4. Yağmur nedeniyle yol işaretleri ve şerit çizgileri daha az görünür hale gelebilir 4.
    Yağmurlu havalarda araç kullanmak, dikkatli ve düşük hızda seyretmeyi gerektirir 5.

    Konuyla ilgili materyaller

    Yağmurda direksiyon sertleşmesi nasıl düzelir?

    Yağmurda direksiyon sertleşmesinin nasıl düzeltileceğine dair bilgi bulunamadı. Ancak, direksiyon sertleşmesini gidermek için aşağıdaki adımlar izlenebilir: Hidrolik yağ seviyesini kontrol edin. Lastik basınçlarını ayarlayın. Direksiyon pompasını kontrol ettirin. Dişli kutusunu yağlayın. Seyir halinde meydana gelen direksiyon sertleşmesi yaşandığında, güvenliğiniz için öncelikle aracı güvenli bir yere çekin ve direksiyon yağ seviyesi ile lastik basınçlarını kontrol edin.

    Trafikte direksiyon nasıl tutulur?

    Trafikte direksiyonu doğru tutmak için şu adımlar izlenmelidir: 1. Koltuğun Ayarlanması: Sürücü koltuğu, bacakların debriyaj, fren ve gaz pedallarına rahatça ulaşmasını sağlayacak şekilde ayarlanmalıdır. 2. Direksiyon Tutuşu: Direksiyon, analog bir saat olarak düşünülerek tutulmalıdır. Doğru tutuş pozisyonu saat 9 ve saat 3 yönleridir. 3. Manevra Kabiliyeti: Direksiyonu çok sıkı veya çok gevşek tutmaktan kaçınılmalıdır. 4. Ek Tutuş Şekilleri: Dönüş sırasında "çek ve it" yöntemi, çapraz tutuş veya 7.05 ya da 11.25 yönleri kullanılabilir. Önemli Notlar: Vites değişimi sırasında sağ kol direksiyonu bırakmak zorunda kalır, ancak vites değişiminden hemen sonra direksiyon tekrar tutulmalıdır. Direksiyonun doğru tutulması, güvenli bir sürüş ve olası kazalarda hava yastığının el ve bileklere zarar vermemesi açısından hayati önem taşır.