UTTS (Ulusal Taşıt Tanıma Sistemi) şu şekilde çalışır: 1. Başvuru ve Kayıt: İşletmeler, UTTS'ye başvurarak gerekli belgeleri yükler ve Darphane tarafından onaylanır. 2. Cihaz Montajı: Onay sonrası, yetkili montaj firmaları tarafından taşıtların yakıt depo girişlerine Taşıt Tanıma Birimi (TTB) monte edilir. 3. Yakıt Dolumu: Taşıt, akaryakıt istasyonuna geldiğinde, TTB'den plaka bilgisi, Taşıt Tanıma Okuyucu (TTO) aracılığıyla otomatik olarak ödeme kaydedici cihaza iletilir. 4. Doğrulama ve İşlem Başlatma: TİM (Tabanca İletişim Modülü) üzerinden gelen bilgiler, UTTS veri merkezi ve Gelir İdaresi Başkanlığı (GİB) veri tabanı üzerinden doğrulanır ve yakıt dolum işlemi başlatılır. 5. Fiş Oluşturma: Dolum tamamlandıktan sonra UTTS satış fişi oluşturulur ve taşıt sahibine teslim edilir. 6. Veri Aktarımı: Tüm işlemler eş zamanlı olarak GİB veri tabanına kaydedilir.