• Buradasın

    Tubeless lastikler neden yasaklandı?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Tubeless lastikler, güvenlik riskleri ve teknik sorunlar nedeniyle bazı durumlarda yasaklanabilir.
    Güvenlik riskleri:
    • Patlama durumunda hava kaybı: Tubeless lastikler, delinme veya patlama durumunda içindeki havayı hızlı bir şekilde dışarı verir, bu da ani hava kaybına ve kontrol kaybına yol açabilir 35.
    • Jant uyumsuzluğu: Tubeless lastikler, uyumsuz jantlara düzgün oturmaz ve bu durumda conta görevi göremez, hava kaçırabilir 24.
    Teknik sorunlar:
    • Tamir zorlukları: Belirli boyutun üzerindeki delikler, tubeless sıvı ile kapatılamaz ve bu durumda lastik tamamen havasız kalabilir 4.
    Bu nedenle, bazı araçlar veya kullanım koşulları için tubeless lastiklerin kullanımı uygun olmayabilir.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Tubeless lastik ne işe yarar?

    Tubeless lastiğin temel işlevi, içinde tüp bulundurmayan yapısıyla patladığı veya delindiği zaman içindeki havayı atmosfere vererek lastiğin parçalanmasını önlemektir. Tubeless lastiğin diğer bazı işlevleri: Konfor: Aynı ebatlardaki iç lastikli alternatiflerine göre daha alçak basınçlarda kullanıma izin vererek titreşimleri daha iyi sönümler. Yol tutuşu: Daha düşük yuvarlanma direnci ve yola tutunma yüzeyinin artması sayesinde virajlarda daha iyi yol tutuşu sağlar. Hafiflik: İç lastiğin bulunmaması, aynı özelliklerdeki tubeless ve iç lastikli kurulum arasında tubeless lehine ağırlıktan tasarruf sağlar. Tamir imkanı: Delinme gibi durumlarda sızdırmazlık sıvısı sayesinde hava kaçağı önlenebilir ve lastik tekrar kullanılabilir.

    Tubeless ve tubed lastik arasındaki fark nedir?

    Tubeless ve tubed lastikler arasındaki temel farklar şunlardır: Tubeless Lastikler: 1. Yapısı: Lastik, doğrudan rime monte edilen ve hava sızdırmaz bir conta oluşturan bir yapıya sahiptir. 2. Puncture Direnci: Küçük delikler otomatik olarak mühürlendiği için daha iyi puncture direncine sahiptir. 3. Ağırlık: İç lastik kullanılmadığı için daha hafiftir, bu da yakıt verimliliğini ve sürüş performansını artırır. 4. Isı Dağılımı: Isı, lastik tarafından daha verimli bir şekilde dağıtılır, bu da aşırı ısınma riskini azaltır. 5. Montaj Zorluğu: Montajı daha karmaşıktır ve özel ekipman gerektirebilir. Tubed Lastikler: 1. Yapısı: Lastik, havayı tutan ayrı bir iç lastik kullanır. 2. Onarım: İç lastikteki bir delik, lastiğin tamamen sönmesine neden olur ve tamir için iç lastiğin değiştirilmesi gerekir. 3. Uyumluluk: Daha geniş bir rim yelpazesine monte edilebilir. 4. Maliyet: Üretimi ve tamiri daha ucuzdur.