ÖTV2A ödeme belgesi, vergi dairesinden alınır. ÖTV2A ödeme belgesi almak için gerekli adımlar: 1. Engelli Raporu: Sağlık Bakanlığı'nın belirlediği tam teşekküllü hastanelerden alınan ve "sürücü belgesi alabilir" veya "ÖTV istisnalı araç kullanabilir" ibaresi bulunan engelli sağlık kurulu raporu hazırlanır. 2. Diğer Belgeler: Satış faturası, engelli sağlık kurulu raporunun aslı veya noter onaylı örneği, aracın tadil edildiğini gösteren teknik belge (gerektiğinde) hazırlanır. 3. Vergi Dairesine Başvuru: Hazırlanan belgeler, (2A) numaralı ÖTV beyannamesinin verildiği günü takip eden günün mesai saati bitimine kadar ilgili vergi dairesine sunulur. Vergi dairesince, beyanname ve belgeler incelenerek istisna uygulandığını gösteren "ÖTV Ödeme Belgesi" mükellefe verilir.