Hibrit yakıtın çalışma prensibi, içten yanmalı motor ve elektrik motorunun uyum içinde çalışmasına dayanır. Hibrit aracın çalışma aşamaları: 1. İlk çalıştırma ve kalkış: Araç ilk çalıştırıldığında ve kalkış anında sadece elektrik motoru devreye girer. 2. Şehir içi sürüş: Normal sürüş modunda, şehir içi hız sınırı dahilinde elektrikli motor çalışır. 3. Yüksek hız ve yokuş: Hızlanma veya yokuş gibi durumlarda içten yanmalı motor devreye girer ve elektrikli motor destek sağlar. 4. Yavaşlama ve frenleme: Yavaşlama sırasında benzin motoru devreden çıkar ve lityum iyon batarya, frenleme sistemiyle kazandığı enerji ile kendini şarj eder. Hibrit motorun kendi kendini şarj etme özelliği (rejeneratif sistem) sayesinde, frenleme sırasında oluşan kinetik enerji elektrik enerjisine dönüştürülür.