Lastik şişirme takozu, genellikle Merkezi Lastik Şişirme Sistemi (CTIS) kapsamında çalışır ve aşağıdaki şekilde işlev görür: 1. Sensörler ve Supaplar: Arazide optimum lastik basıncını belirlemek için sensörler ve her lastiğe bağlı supaplar kullanılır. 2. Kontrol Ünitesi: Kontrol ünitesi, lastik basıncını ayarlamak için supapları etkinleştirir. 3. Hava Kompresörü: Sistemin çalışması için bir hava kompresörü gereklidir; eğer araçta yoksa, bir satıcıdan temin edilebilir. 4. Sürücü Koltuğu: Sürücü, lastik basıncını ve araç performansını koltuğundan ayarlayabilir. Bu sayede, lastiklerin havası istenildiğinde şişirilebilir veya indirilebilir, bu da sürüş koşullarını iyileştirir ve yakıt tüketimini azaltır.