• Buradasın

    Kışın elektrikli araç menzili ne kadar düşer?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Kışın elektrikli araç menzili, hava sıcaklığının sıfırın altına düştüğü durumlarda ortalama %11-14 civarında düşer 1.
    Bazı kaynaklarda ise bu düşüşün %25'e kadar çıkabileceği belirtilmiştir 2.
    Menzil kaybını en aza indirmek için ısı pompalı elektrikli araçların tercih edilmesi önerilir 23.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Kış aylarında elektrikli araba şarjı nasıl olmalı?

    Kış aylarında elektrikli araba şarjı için aşağıdaki öneriler dikkate alınmalıdır: 1. Planlı Şarj ve Batarya Sıcaklığı: Şarj işleminden önce aracı kapalı bir alanda tutarak batarya sıcaklığını stabilize etmek, şarj süresini kısaltır ve verimliliği artırır. 2. Sürüş Tarzını Ayarlamak: Daha sabit bir hızda seyretmek ve ani frenleme veya hızlanmalardan kaçınmak, batarya verimliliğini artırır. 3. Ön Isıtma Özelliğini Kullanmak: Aracın bataryasını ve iç mekanını ısıtmak için ön ısıtma özelliğini kullanmak, enerji tüketimini minimize eder. 4. Lastik Basıncını Kontrol Etmek: Düşük lastik basıncı enerji tüketimini artırabileceğinden, lastik basıncını düzenli olarak kontrol etmek önemlidir. 5. Kış Lastiği Kullanmak: Kış lastikleri, yol tutuşunu artırır ve bataryanın gereksiz enerji harcamasını önler. Ayrıca, şarj istasyonlarının doluluk durumunu ve çalışma şartlarını kontrol etmek için mobil uygulamalardan yararlanmak da faydalı olacaktır.

    Elektrikli araç 1 km'de ne kadar elektrik harcar?

    Elektrikli bir aracın 1 kilometrede ne kadar elektrik harcadığı, aracın modeline, batarya teknolojisine, yol koşullarına ve sürüş alışkanlıklarına bağlı olarak değişir. Ortalama bir elektrikli araç, 100 kilometrede yaklaşık 12 ila 20 kilowatt-saat (kWh) elektrik harcar. Bu durumda, 1 kilometrede harcanan elektrik miktarı şu şekilde hesaplanabilir: 100 km'de 15 kWh harcayan bir araç için: 15 kWh / 100 km = 0,15 kWh/km. 100 km'de 20 kWh harcayan bir araç için: 20 kWh / 100 km = 0,20 kWh/km. Bu değerler, elektrikli araçların içten yanmalı motorlu araçlara göre daha az enerji tükettiğini gösterir.

    Elektrikli araç 100 km'de ne kadar yakar?

    Elektrikli araçlar, 100 kilometrede ortalama 18-23 kWh enerji tüketir. Türkiye'de Ocak 2025 itibarıyla, 240 kWh’a kadar elektrik birim fiyatı vergiler dahil 2,07 TL'dir. Bu durumda, 100 kilometrede 18 kWh enerji tüketen bir elektrikli aracın yakıt maliyeti şu şekilde hesaplanabilir: Düşük kademe ev tüketicileri için: 18 kWh x 2,07 TL = 37,26 TL. Düşük kademe iş yerleri için: 18 kWh x 3,46 TL = 62,38 TL. Elektrikli araçların şarj maliyeti, kullanılan şarj istasyonuna, konuma ve dolum yapılan saatlere göre de farklılaşabilir.

    Elektrikli araç menzil sorunu ne zaman bitecek?

    Elektrikli araç menzil sorununun ne zaman biteceğine dair kesin bir bilgi bulunmamaktadır. Ancak, bu sorunun çözümüne yönelik bazı gelişmeler şu şekildedir: Katı hâl batarya teknolojisi: Çin'in IM Motors, SAIC Motor ve Alibaba iş birliğiyle geliştirdiği IM L6 modeli, 130 kWh kapasiteli katı hâl bataryası ile 1.000 kilometrenin üzerinde menzil sunabilmektedir. Yarı katı hâl batarya: MG'nin yeni MG4 modelinde kullanacağı yarı katı hâl batarya teknolojisi, daha yüksek enerji yoğunluğu, hızlı şarj, yüksek güvenlik ve uzun ömür gibi avantajlar sunarak menzil sorununu çözebilir. Batarya değişim istasyonları: Nio gibi markalar, batarya değişim istasyonları kurarak araçların saatlerce şarj beklemesini ortadan kaldırmaktadır. Menzil sorununun tamamen çözülmesi, yeni batarya teknolojilerinin seri üretime geçmesine ve uzun süreli dayanıklılık testlerinden geçmesine bağlıdır.