Volkswagen Golf MK1'de kalorifer sistemi şu şekilde çalışır: 1. Isı Ayarı: Kalorifer kontrolleri maksimum sıcaklığa ayarlanır. 2. Soğutma Sıvısının Boşaltılması: Motorun soğuması beklenir ve genleşme tankındaki kapak yavaşça açılarak soğutma sıvısının basıncı boşaltılır, ardından kapak tamamen çıkarılır. 3. Soğutma Sıvısının Boşaltılması ve Termostatın Çıkarılması: Su pompasının yanındaki metal klips gevşetilir, alt hortum çıkarılır ve termostat (su pompasının giriş dirseğinin altında bulunur) çıkarılarak kalan soğutma sıvısı boşaltılır. 4. Sistemin Temizlenmesi: Üst hortum radyatörden çıkarılır, su hortumu radyatöre bağlanır ve su içinden geçirilir. 5. Sistemin Doldurulması: Termostat ve tüm hortumlar yeniden bağlanır, soğutma sıvısı genleşme tankına eklenir ve motor çalıştırılarak radyatör fanı devreye girene kadar çalıştırılır, ardından motor durdurulur ve soğutma sıvısı seviyesi kontrol edilir. Eğer kalorifer yeterince ısıtmıyorsa, kalorifer peteğinin tıkalı veya motor suyunda hava olabilir.