Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Esal değerinin nasıl hesaplandığına dair bilgi bulunamadı. Ancak, eşdeğer tek dingil yükü (ESAL) hesaplanırken aşağıdaki adımlar izlenebilir:
- Mevcut ve 20 yıllık ADT verisi ile kamyon yüzdesinin birleştirilmesi 1. Tahmini trafik hacimleri resmi bir trafik tahmin işleminden veya mevcut trafik hacimlerini büyüme faktörü olarak gelir 1.
- Tasarım yılı ADT'nin seçilmesi 1. Iowa DOT prosedürlerine göre, tasarım yılı ADT'nin mevcut ADT olması ve ADT'deki 20 yıllık tahmin artışının %70 ila 80'ini oluşturması önerilir 1.
- Kamyon sayısının hesaplanması 1. Tasarım yılı ADT'deki kamyon sayısı, tasarım yılı ADT'nin araç yüzdesiyle çarpılmasıyla bulunur 1.
- Kamyon sayısına ESAL faktörünün uygulanması 1. Iowa DOT, bu faktör için düşük hacimli yollar için 0,40, ağır kamyon rotaları için 0,50 olmak üzere bir aralık sunar 1.
- Günlük ESAL sayısının hesaplanması 1. Kamyon sayısı, uygun ESAL faktörü ile çarpılır 1.
- Yıllık ESAL'lerin hesaplanması 1. Günlük ESAL, düşük hacimli yollar için 300 veya yüksek hacimli yollar için 365 ile çarpılır 1.
- 20 yıllık ESAL değerinin hesaplanması 1. Yıllık ESAL'ler 20 ile çarpılır 1.
Çok şeritli kentsel karayollarında hesaplamalar daha karmaşıktır ve yüklerin yolun “tasarım şeridinde” belirlenmesini içerir 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: