• Buradasın

    Ehliyeti aldıktan sonra harç parası ne zaman yatırılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Ehliyeti aldıktan sonra harç parasının ne zaman yatırılması gerektiği, ehliyet yenileme veya ilk kez ehliyet alma durumuna göre değişiklik gösterir:
    • Ehliyet yenileme durumunda, harç ücreti genellikle randevu alınırken veya randevu gününde ödenir 13. 2025 yılı için ehliyet yenileme harcı, 340 TL vakıf hizmet bedeli, 1.420 TL değerli kağıt bedeli ve 5.678,60 TL harç ücretinden oluşur 24.
    • İlk kez ehliyet alma durumunda ise, sürücü kursu eğitimini başarılı şekilde tamamlayan kişilerin, ehliyet başvurusundan en az 30 gün önce harç ücreti ödeme işlemini tamamlaması gerekir 4.
    Ödeme işlemleri, anlaşmalı bankalar veya online ödeme platformları üzerinden yapılabilir 34. Ödeme dekontunun saklanması önemlidir, çünkü başvuru esnasında ibraz edilmesi gerekecektir 4.

    Konuyla ilgili materyaller

    Ehliyet harcı 2000 TL nasıl ödenir?

    2000 TL ehliyet harcını ödemek için aşağıdaki yöntemler kullanılabilir: Garanti BBVA Mobil veya İnternet Bankacılığı: "İşlemler > Ödemeler > Vergi/Para Cezası > Diğer Vergi-Harç-Cezalar" adımlarını takip edip, 9265 (Sürücü Belgesi Harcı) vergi kodunu kullanarak ödeme yapılabilir. Dijital Vergi Dairesi: gib.gov.tr üzerinden "Hızlı Ödemeler > Sürücü Belgesi Harcı Ödeme" seçeneği ile T.C. kimlik numarası ve istenen diğer bilgilerle ödeme gerçekleştirilebilir. Anlaşmalı Bankalar: T.Halk Bankası, VakıfBank, Ziraat Bankası gibi bankalar üzerinden internet bankacılığı veya ATM'ler aracılığıyla ödeme yapılabilir. Ödeme yaparken güncel harç tutarını ve doğru vergi kodunu seçmek önemlidir.

    Ehliyet harcı ödeme süresi geçerse ne olur?

    Ehliyet harcı ödeme süresinin geçmesi durumunda, ehliyet yenileme işlemi yapılamaz ve bu durum için idari para cezası uygulanabilir. 2025 yılı için, eski tip ehliyet yenileme işlemlerinde değerli kağıt bedeli 13 TL, vakıf payı bedeli ise 2 TL'dir. Ehliyet harcı ödemesi için belirlenmiş süre, işlem yapılacak döneme ve yenileme tarihine göre değişiklik gösterebilir.

    Ehliyet harcı yatırma nasıl yapılır?

    Ehliyet harcı yatırma işlemi şu şekillerde yapılabilir: Garanti BBVA Mobil ve İnternet Bankacılığı: İşlemler > Ödemeler > Vergi/Para Cezası > Diğer Vergi-Harç-Cezalar adımlarından 9264 (Sürücü Belgesi Değerli Kağıt Bedeli) ve 9265 (Sürücü Belgesi Harcı) vergi kodlarını girerek ödeme yapılabilir. Dijital Vergi Dairesi: T.C. kimlik numarası, ad, soyad ve il vergi dairesi bilgileri girilerek ödeme gerçekleştirilebilir. Anlaşmalı Bankalar: T. Halk Bankası, Vakıf Bankası, Ziraat Bankası gibi bankalar üzerinden internet bankacılığı, ATM veya şube hizmetleri aracılığıyla ödeme yapılabilir. Ödeme yaparken güncel harç tutarını ve doğru vergi kodunu seçmek önemlidir.

    Ehliyet harç parası yatırdıktan sonra kaç gün içinde randevu alınır?

    Ehliyet harç parasını yatırdıktan sonra randevu alma süresi, genellikle birkaç iş günü içinde mümkündür. Randevu almak için aşağıdaki yöntemler kullanılabilir: Alo 199 Çağrı Merkezi. randevu.nvi.gov.tr web portalı. Randevu alma işlemi için harcı yatırdıktan sonra ilgili kurumların resmi web sitelerini düzenli olarak kontrol etmek ve belirtilen süre içinde randevu almak önemlidir.

    Ehliyet harç parası ne zaman hesaba geçer?

    Ehliyet harç parasının hesaba geçme süresi, ödeme yapılan yönteme ve kuruma göre değişiklik gösterebilir. Online ödeme durumunda, ödeme genellikle anında hesaba geçer. Banka şubesi veya ATM üzerinden yapılan ödemelerde, işlemin tamamlanması ve dekontun verilmesi birkaç dakika sürebilir. PTT şubeleri üzerinden yapılan ödemelerde de benzer şekilde işlemin tamamlanması ve dekontun verilmesi biraz zaman alabilir. Ödeme sonrası dekontun sistemde görünmesi, işlemin tamamlandığını doğrulamak için önemlidir. Ehliyet harç ödemesi yapıldıktan sonra, başvuru işlemleri için Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Alo 199 Çağrı Merkezi veya randevu.nvi.gov.tr üzerinden randevu alınması gerekmektedir.

    Ehliyet harcı 2 kez yatırılır mı?

    Ehliyet harcı, gerekli durumlarda iki kez yatırılabilir. Örneğin, eski tip sürücü belgelerinin 2016 sonrası alınan yeni tip belgelerle değiştirilmesi sırasında hem değerli kâğıt bedeli hem de vakıf payı ödenir. Ayrıca, ehliyetin kaybolması veya çalınması durumunda da bu ücretler yeniden yatırılarak yeni belge başvurusu yapılabilir. Ehliyet harcı ödeme işlemleri, Gelir İdaresi Başkanlığı ve Türk Polis Teşkilatını Güçlendirme Vakfı ile anlaşmalı bankalar aracılığıyla gerçekleştirilir.

    Ehliyet harç parası yatırdıktan sonra kaç gün geçerli?

    Ehliyet harç parasını yatırdıktan sonra, ehliyet başvurusu 1 ay içinde yapılmalıdır.