Ehliyet sınavını geçtikten sonra yapılması gerekenler: 1. Sürücü Sertifikası Alımı: Sürücü kursundan, yazılı ve direksiyon sınavlarında başarılı olunduğunu gösteren ehliyet sertifikası alınır. 2. Nüfus Müdürlüğünden Randevu: Nüfus ve Vatandaşlık İşleri'nden (NVİ) randevu alınır. 3. Gerekli Belgelerin Hazırlanması: Başvuru sırasında şu belgeler gereklidir: Nüfus cüzdanı veya kimlik kartı; Sağlık raporu; Biyometrik fotoğraf (son 6 ay içinde çekilmiş); Kan grubu kartı (sağlık raporunda yer almıyorsa); Harçların ödendiğine dair makbuz. 4. Başvuru ve Geçici Belge: Randevu gününde belgeler ile birlikte NVİ'ye gidilir, başvuru yapılır ve geçici sürücü belgesi alınır. 5. Ehliyet Teslimi: Asıl ehliyet, başvurudan yaklaşık 7-10 gün sonra belirtilen adrese posta ile gönderilir.