Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
BYD'nin Türkiye'de satılmamasının başlıca nedeni, Türkiye'deki fabrikasında üretime henüz başlamamış olmasıdır 145.
BYD, Macaristan'daki fabrikasında seri üretimi 2026 yılına ertelemiş ve Türkiye'deki fabrikasında üretime daha erken başlamaya karar vermiştir 145. Türkiye'deki fabrikanın 2026 yılı sonunda faaliyete geçmesi planlanmış, ancak üretim 2027 yılında 150 bin araç kapasitesini aşacaktır 15.
BYD'nin Türkiye'de satış yapmama kararının diğer nedenleri arasında, Türkiye'deki iş gücü maliyetlerinin düşük olması ve Türkiye'nin Avrupa Gümrük Birliği içinde yer alması sayılabilir 15. Bu durum, Manisa fabrikasında üretilen araçların AB ülkelerine gümrük vergisine tabi olmadan ihraç edilebilmesini sağlar 15.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: