Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Bir araba markasının tasarımı, aşağıdaki adımları içerir:
- Pazar Analizi: Marka, pazarlama danışmanları ve analistleri aracılığıyla otomotiv piyasası, tüketici davranışları ve eğilimleri gibi faktörleri analiz eder 1.
- Beyin Fırtınası: Bu analizlerin ışığında, tasarım stüdyoları "Whiteboard meeting" adı verilen bir beyin fırtınası toplantısı yapar ve tüm fikirleri beyaz tahtaya yazarak değerlendirir 1.
- Konsept Tasarımı: Konsept tasarımcıları, markanın karakterini belirleyecek çalışmalar yapar ve onlarca alternatif tema arasından üçünü seçer 1.
- 3D Modelleme: Alias tasarımcıları, konsept çizimlerini Autodesk Alias gibi yazılımlarla 3D hale getirir 1.
- Renk ve Materyal Seçimi: Güzel sanatlar fakültesi mezunları olan renk ve materyal tasarımcıları, otomobil üzerinde kullanılacak tonlara, dokulara ve malzemelere karar verir 1.
- Prototip Üretimi: Tasarım mühendisleri, tasarımın üretime uygunluğunu ve ergonomi testlerini gerçekleştirir 1.
- Test ve Sonlandırma: Bağımsız kullanıcılarla yapılan testler sonucunda, kullanıcı içgörüleriyle prototip son halini alır 1.
Bu süreç, ortalama iki buçuk-üç yıl arasında değişir 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: