• Buradasın

    Bagaj kapağı ağır kusur mu?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Bagaj kapağının ağır kusur olarak kabul edilmesi için, aracın dışarıdan ulaşılabilir olması gerekir 2.
    • Bagaj kapağı açılmıyor 2. Aracın bagaj kapağının dışarıdan açılmaması, ağır kusur olarak değerlendirilir 2.
    Araç muayenesinde bagaj kapağı ile ilgili diğer kusurlar hafif kusur olarak kabul edilir 3.
    Araç muayenesinde bagaj kapağı ile ilgili ağır kusur ve hafif kusur değerlendirmeleri, 2025 yılı için de geçerliliğini korumaktadır.
    Araç muayenesi ile ilgili güncel bilgiler için TÜVTÜRK'ün resmi web sitesi ziyaret edilebilir.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Araç muayenesinde bagaj kapağı açılır mı?

    Evet, araç muayenesinde bagaj kapağı açılır. Muayene sırasında bagajın açılıp kontrol edilmesi gerekebilir.

    Bagaj kapağı açıkken araç sürülür mü?

    Bagaj kapağı açıkken araç sürmek önerilmez. Bagaj kapağı açık durumdayken, özellikle seyir esnasında, araç iç mekanına egzoz gazları girebilir ve bu durum zehirlenme tehlikesine yol açabilir.

    Bagaj yayı bozuksa ne olur?

    Bagaj yayının bozuk olması durumunda aşağıdaki sorunlar ortaya çıkabilir: Bagaj kapağının tam açılmaması. Gıcırdama veya patlama sesleri. Direksiyonun titremesi. ABS ve EBS sistemlerinin düzgün çalışmaması. Yol tutuşunun azalması. Bagaj yayı tamiri mümkün değildir; bu durumda, aracın bagaj sistemine uygun güçte yeni bir yay alınması ve değiştirilmesi gerekir.

    Bagaj kapağının bozuk olduğu nasıl anlaşılır?

    Bagaj kapağının bozuk olduğunu gösteren bazı belirtiler: Bagaj kapağının tam kapanmaması. Açılma sorunları. Sensör arızası. Kablo kopma veya kısa devre. Anormal sesler.

    Hangi ağır kusur muayeneden geçmez?

    Araç muayenesinde ağır kusur olarak kabul edilen ve muayeneden geçirmeyen bazı durumlar: Fren sistemi arızaları: El freninin tutmaması, fren disk ve balatalarının aşınmış olması, ABS sisteminin çalışmaması, tekerlekler arasında frenleme farkının %30 ve üzeri olması. Direksiyon sistemi bozuklukları: Direksiyon son dayamasının hatalı olması, direksiyonda boşluk farkları, direksiyonun zor çalışması, direksiyon kutusunda hasar, direksiyon mafsallarında sorun. Aydınlatma aksamı arızaları: Farların, sinyallerin veya stop lambalarının arızalı olması. Lastik sorunları: Aşınmış, delik veya yanakları hasar görmüş lastikler. Şasi ve gövde hasarları: Çeki demirinin yanlış monte edilmesi, koruma demirinin onaysız kullanılması, kaportada uygun olmayan kesici eklentiler. Emisyon sistemi sorunları: Emisyon sisteminin düzgün çalışmaması. Güvenlik donanımlarının eksikliği: Emniyet kemerlerinin çalışmaması, hava yastıklarının arızalı olması. Bu kusurların her biri, sürüş güvenliğini tehlikeye attığı için muayene sırasında dikkatle incelenir.

    Bagaj kapak amortisörü bozuksa ne olur?

    Bagaj kapak amortisörü bozuksa aşağıdaki olumsuz durumlar ortaya çıkabilir: 1. Kapak Zorla Açılıp Kapanır: Amortisörlerin işlevini yitirmesi, kapak açma ve kapatma işlemlerini zorlaştırır. 2. Ani Kapanma: Amortisörlerin yavaşça kapatma işlevini kaybetmesi, kapağın aniden kapanmasına neden olabilir. 3. Sarkma: Kapak açıldığında, kapanması gereken pozisyonu koruyamaz ve sarkar. 4. Sesler: Amortisörlerin içindeki sıvı veya gazın sızmasından kaynaklanan sesler duyulabilir. 5. Güvenlik Sorunları: Kapağın ani bir şekilde kapanması veya açık pozisyonda durmaması, güvenlik tehlikeleri yaratabilir. Bu tür arızaların önlenmesi için amortisörlerin düzenli olarak kontrol edilmesi ve gerektiğinde değiştirilmesi önemlidir.