Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Audi'nin dört çeker sistemi Quattro, motordan gelen gücün tekerleklere dengeli ve orantılı dağıtılmasını sağlar 12.
Temel çalışma prensibi:
- Normal sürüş: Çekiş torkunun %40'ı ön, %60'ı arka aksa yönlendirilir 12.
- Sürüş koşullarına bağlı olarak: Örneğin, hızlanma, viraj veya kaygan zeminlerde, motor gücünün %85'e kadarı arka aksa, %70'e kadarı ön aksa aktarılabilir 12.
Farklı Quattro teknolojileri:
- Ultra teknolojili Quattro: Gerektiğinde devreye girer, normal sürüşte önden çekişin avantajlarından yararlanır 1.
- Spor diferansiyel Quattro: Torku arka sol ve sağ tekerlekler arasında ideal şekilde dağıtarak yol tutuşu ve dengeyi artırır 1.
- Hidrolik çok plakalı kavramalı Quattro: Elektronik olarak kontrol edilir, dinamik yol tutuş ve çekiş sağlar 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: