Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Araç logoları, her bir markanın kendine özgü hikayesini ve değerlerini yansıtan sembollerdir 4. İşte bazı yaygın araç logolarının anlamları:
- Audi: Dört halkalı logo, 1932 yılında dört Alman otomotiv üreticisinin birleşmesini ifade eder 13. Ayrıca, "Audi" adı, August Horch'un oğlunun Latince "dinlemek" anlamına gelen adından türetilmiştir 1.
- BMW: Logonun kökleri, Bayerische Motoren Werke (Bavyera Motor Fabrikası) olarak 1913'lere dayanır 13. Mavi ve beyaz renkler, Bavyera'nın klasik renkleridir ve markanın bu bölgeyi onurlandırmak istemesi nedeniyle tercih edilmiştir 13.
- Ferrari: Sarı zemindeki siyah şaha kalkan at, ilk olarak 1. Dünya Savaşı'nın ünlü pilotlarından Kont Francesco Baracca tarafından şans getirmesi için kullanılmıştır 13.
- Mercedes-Benz: Üç noktalı ilk logo, 1909 yılında markanın kara, hava ve deniz hakimiyetinin göstergesi olarak tasarlanmıştır 13.
- Renault: Elmas şeklindeki logo, 1925 yılında hazırlanmış ve 1972'de Victor Vaserely tarafından üç boyutlu hale getirilmiştir 13. Son değişiklik ise 2007 yılında kaliteyi çağrıştırdığına inanılan sarı zeminin eklenmesi olmuştur 3.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: