• Buradasın

    Araba diot tablası nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Araba diyot tablası, alternatörün içinde yer alan ve bir dizi diyotu barındıran bir bileşendir 3.
    Bu diyotlar, alternatörün ürettiği alternatif akımı (AC) doğru akıma (DC) dönüştürme işlevini görür 34. Bu dönüşüm, aracın elektrik sistemi tarafından kullanılabilir hale gelir 3.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Araba parçaları nelerdir?

    Bir arabanın temel parçaları şunlardır: 1. Motor: Aracın kalbi olarak kabul edilir, yakıtı enerjiye dönüştürerek aracı hareket ettirir. 2. Şanzıman: Motorun ürettiği gücü tekerleklere aktarır, manuel veya otomatik olabilir. 3. Süspansiyon Sistemi: Yolun pürüzlülüğünü absorbe ederek daha konforlu bir sürüş sunar. 4. Frenler: Aracı güvenli bir şekilde yavaşlatmak veya durdurmak için hayati öneme sahiptir. 5. Direksiyon Sistemi: Sürücünün aracı yönlendirmesini sağlar. 6. Akü: Aracın elektrik ihtiyaçlarını karşılar, motoru çalıştırır ve diğer elektrikli bileşenleri besler. 7. Egzoz Sistemi: Motorun yanma sonucu oluşan gazları dışarı atar. 8. Lastikler: Aracın yol ile temasını sağlar ve yol tutuşu, frenleme ve genel sürüş güvenliğinde önemli bir rol oynar. 9. Far ve Sinyaller: Gece sürüşünde yolun aydınlatılmasını ve diğer sürücülere niyetleri bildirmeyi sağlar. 10. Klima ve Isıtma Sistemi: Araç içindeki sıcaklık ve hava kalitesini kontrol eder.

    Araba terimleri nelerdir?

    Bazı önemli araba terimleri şunlardır: 1. ABS (Anti-lock Braking System): Frenleme sırasında tekerleklerin kilitlenmesini engelleyerek direksiyon hakimiyetini koruyan fren sistemi. 2. Baskı Balata: Motorun ürettiği mekanik gücü iletmek için geliştirilen kavrama tekniği. 3. Concept: Üretime geçmemiş, gelecekteki teknolojik yenilikleri sergilemek için üretilen otomobiller. 4. Distribütör: İçten yanmalı motorlarda, indüksiyon bobini ile elde edilen yüksek gerilimli elektrik akımını bujilere dağıtan eleman. 5. Ekspertiz: Otomobilin detaylı incelemesi ve raporlanması süreci. 6. ESP (Electronic Stability Program): Virajlarda veya ani manevralarda aracın savrulmasını önleyen denge sistemi. 7. Tork: Motorun döndürme kuvveti, özellikle yokuş performansı ve çekiş gücüyle ilgili. 8. Turbo: Motora fazladan hava basarak daha fazla güç üretmesini sağlayan sistem.