Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Anadol otomobil markasının kapanmasının birkaç nedeni vardır:
- Ekonomik zorluklar 12. Üretimde kullanılan fiberglas malzeme, ucuz olmasına rağmen, dönemin Makine Kimya Endüstrisi kadrosu tarafından yeni bir üretim yöntemi gerektirdiği için onaylanmadı 12.
- Dedikodular ve küçümseme 15. Özellikle fiberglas gövdenin hayvanlar tarafından yenildiğine dair dedikodular ve Anadol'un Amerikan modelleriyle kıyaslanması, markanın itibarını zedeledi 15.
- İhracat hedeflerinin gerçekleşememesi 2. Üretim sayısının az olması nedeniyle ihracat hedefleri yerine getirilemedi 2.
- Yeni üretim anlaşmaları 34. Otosan'ın Ford Motor Company ile imzaladığı yeni üretim anlaşmaları sonucunda Anadol üretimi 1984 yılında durduruldu 34.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: