Buradasın
Akü kutup başı kaçak kontrolü nasıl yapılır?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Akü kutup başı kaçak kontrolü için aşağıdaki yöntemler kullanılabilir:
- Multimetre Kullanımı: Multimetreyi DC amper ölçüm moduna alıp, akünün negatif kutup başını sökün 15. Multimetrenin bir ucunu akünün negatif kutbuna, diğer ucunu ise söktüğünüz kutup başına bağlayın 1. Normalde araç kapalıyken 0.03 amperin (30 mA) altında bir akım çekilmelidir 1. Eğer bu değerin üstünde bir akım gözlemlenirse, araçta bir elektrik kaçağı var demektir 1.
- Ampul Kullanımı: Küçük bir ampul ve iki kablo kullanarak, bir ucu akü kutup başına, diğer ucu ise sökülen negatif kabloya bağlayın 15. Araç kapalıyken ampul yanıyorsa, sistemde bir enerji akışı yani kaçak var demektir 1.
- Sigorta Kontrolü: Tüm sigortaları sırayla çıkararak multimetrede ya da ampulde gözlemlediğiniz akım düşüşünü takip edebilirsiniz 1. Sigortayı çektiğinizde akım normale dönüyorsa, sorun o hatta bağlı olan sistemdedir 1.
Bu işlemler sırasında güvenlik önlemlerine dikkat edilmeli ve gerekirse bir uzmana danışılmalıdır.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: