• Buradasın

    4×4 araç tek lastikle gider mi?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    4×4 araç tek lastikle gitmemelidir. Dört tekerden çekişli (4×4) araçlarda, tüm lastiklerin aynı olması, sürüş güvenliği açısından önemlidir 13.
    Farklı marka, desen veya diş derinliğine sahip lastikler, aracın dengesini bozarak frenleme ve virajlarda dengesizliğe yol açabilir 15. Ayrıca, yağışlı havalarda kızaklama riskini artırır 5.
  • Konuyla ilgili materyaller

    Oto lastik alırken nelere dikkat edilmeli?
    Oto lastik alırken dikkat edilmesi gereken bazı önemli noktalar şunlardır: 1. Lastik Boyutu: Aracınızın kullanım kılavuzunda belirtilen uygun lastik boyutunu seçmek önemlidir. 2. Hız ve Yük Endeksi: Lastiğin taşıyabileceği maksimum hız ve yükü belirten endeksleri kontrol etmek gerekir. 3. Mevsim Koşulları: Kış aylarında kar ve buzda daha iyi performans gösteren kış lastikleri, yaz aylarında ise sıcak hava koşullarına uygun yaz lastikleri tercih edilmelidir. 4. Tread (Diş) Derinliği: Yeni lastiklerde diş derinliği genellikle 8-10 mm arasındadır ve 1.6 mm'nin altına düştüğünde lastikler tehlikeli hale gelir. 5. Lastik Markası ve Kalitesi: Tanınmış ve güvenilir markalardan lastik almak, kaliteyi artırır. 6. Fiyat ve Garanti: Lastiklerin fiyatını ve üretici tarafından sunulan garanti süresini değerlendirmek önemlidir. 7. Montaj ve Dengeleme: Lastiklerin doğru montaj ve dengelemesi için güvenilir bir servis istasyonunda işlem yaptırmak gereklidir.
    Oto lastik alırken nelere dikkat edilmeli?
    Tek lastik değiştirilirse ne olur?
    Tek lastik değiştirilmesi durumunda aşağıdaki olumsuz durumlar ortaya çıkabilir: 1. Çekiş ve Yol Tutuş Sorunları: Farklı marka veya desendeki tek lastik, diğer lastiklerle uyumsuzluk yaratarak aracın çekmesine, rot ayarı bozulmalarına ve yol tutuş sorunlarına yol açabilir. 2. Fren Mesafesi Uzaması: Ani frenleme yapıldığında, farklı lastik nedeniyle fren mesafesi uzar ve direksiyon hakimiyeti zorlaşır. 3. Suda Kızaklama: Yağışlı havalarda, lastik deseninin veya derinliğinin farklı olması aracın suda kızaklamasına neden olabilir. 4. ABS ve ESP Sistemlerinin Yanılması: Lastiklerin farklı davranış göstermesi, aracın kayma ve savrulmasını algılayan güvenlik sistemlerinin yanlış sinyal vermesine sebep olabilir. En güvenli yaklaşım, eski lastiklerle aynı özelliklere sahip dört lastiğin de değiştirilmesidir.
    Tek lastik değiştirilirse ne olur?