• Buradasın

    27 lastiklerdeki kağıt ne işe yarar?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    27 lastiklerdeki kağıt, genellikle lastik yanağında yer alan ve lastik hız ve yük endeksini belirten etiketlemede kullanılır 13. Bu etiketleme, lastiğin güvenli bir şekilde kullanılabileceği maksimum hız ve taşıyabileceği maksimum yükü belirtir 13.
    Lastik hız endeksi, lastiğin saatte kaç kilometre hıza kadar güvenle kullanılabileceğini gösterir 13. Örneğin, "H" endeksli bir lastik saatte maksimum 210 km hızla kullanılabilir 13.
    Lastik yük endeksi ise, lastiğin maksimum yükte taşıyabileceği ağırlığı belirtir 13.
    Bu bilgiler, lastik seçiminde ve araç kullanımında güvenlik ve performans açısından önemlidir.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Lastik ölçüleri nasıl okunur?

    Lastik ölçüleri, lastiğin yanak kısmında bulunan sayısal ve harf kodları ile belirtilir. Bu ölçüleri okumak için aşağıdaki adımları izlemek gerekir: 1. Genişlik: İlk sayı, lastiğin bir yanaktan diğer yanağa olan nominal genişliğini milimetre cinsinden ifade eder. 2. Kesit Oranı: İkinci sayı, lastiğin kesit oranını belirtir; bu, lastiğin janttan dışarı doğru yüksekliğinin, genişliğinin yüzdesi olarak oranıdır. 3. Yapı: Lastik işaretlerinde yer alan harf, lastiğin karkas yapısını belirtir; "R" harfi, radyal lastik yapısını ifade eder. 4. Jant Çapı: İnç cinsinden jant çapını gösterir. 5. Yük Endeksi: Lastiğin tamamen şişirildiğinde taşıyabileceği maksimum yükü ifade eder. 6. Hız Endeksi: Lastiğin güvenli kullanım hız aralığını belirten harf kodudur. Örneğin, 205/55 R16 91V lastik kodunda: - 205: Lastik genişliği (mm); - 55: Yanak yüksekliği (% olarak); - R: Radyal lastik; - 16: Jant çapı (inç); - 91: Yük endeksi (maksimum yük); - V: Hız endeksi (maksimum hız).

    Lastik nedir ve ne işe yarar?

    Lastik, otomobilin tekerini çepeçevre saran, kauçuk kaplama bir yapıdır. Temel işlevleri şunlardır: 1. Yük Taşıma: Aracın ve yükünün ağırlığını akstan tekerleğe zemine aktarmak. 2. Kuvvet İletimi: Motorun ürettiği torku tekerleğe ileterek aracın hareketini ve duruşunu sağlamak. 3. Yönlendirme: Yolun durumu ve iklim şartlarına göre aracı emniyetle yönlendirmek. 4. Konfor Sağlama: Yoldaki pürüzlerin etkisini azaltarak şoför ve yolcuların konforunu artırmak. 5. Performans: Lastiğin milyonlarca tekerlek devri boyunca performansını en üst düzeyde tutmak.