Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
225-40-18 yerine 215-50-17 lastik takılabilir, ancak bu değişiklik bazı olumsuz etkilere yol açabilir.
Olumlu yönler:
- Yakıt tüketimi ve fren güvenliği: +%3 ile %-3 arasındaki ebat değişiklikleri genellikle yakıt tüketimi, yol tutuş ve fren güvenliği açısından tavsiye edilir 12.
- Konfor artışı: Bazı kullanıcılar, 225-40-18 lastikten 215-50-17 lastiğe geçtiklerinde konforun arttığını belirtmiştir 5.
Olumsuz yönler:
- Sürtünme kuvveti: 215 taban, 225 tabana göre daha fazla sürtünme kuvveti uygulayabilir, bu da yakıt tüketimini artırabilir 5.
- Hız göstergesi: 215-50-17 lastikler, 225-40-18 lastiklere göre hız göstergesinde daha düşük hız değerleri gösterebilir 4.
Lastik değişimi yapmadan önce bir uzmana danışılması önerilir.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: