• Buradasın

    Starbucks'ın logosu neden deniz kızı?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Starbucks logosunda deniz kızı (siren) kullanılmasının nedeni, markanın denizci köklerini ve Seattle'daki başlangıcını simgelemektir 12.
    Starbucks'ın kurucu ortakları, 1971 yılında isim için Herman Melville'in ünlü romanı Moby Dick'teki Starbuck karakterinden ilham almışlardır 12. Logoda yer alan deniz kızı figürü ise, eski denizcilik kitaplarında gördükleri ve Starbucks ile denizcilik dünyası arasında kurdukları iki büyük bağlantıdan biri olmuştur 2. Bu bağlantılar, Seattle'ın bir liman şehri olması ve kahvenin okyanuslar aşarak gelmesi olarak açıklanmıştır 2.
    Ayrıca, deniz kızı figürü, kahvenin çekici ve etkileyici doğasını vurgulamak için de seçilmiştir 2.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Starbucks neden siren logosunu değiştirdi?

    Starbucks, siren logosunu birkaç kez değiştirdi çünkü markanın imajını ve küresel büyümesini yansıtmak istiyordu. Değişimlerin nedenleri: - 1987: Il Giornale ile birleştikten sonra logoyu modernize etmek için yeşil rengi ekledi. - 1992: Sireni daha belirgin hale getirmek ve vücudunun büyük bir kısmını logodan çıkarmak için daha sade bir tasarım kullandı. - 2011: 40. yıl dönümünü kutlamak için logodaki "Starbucks Coffee" yazısını kaldırarak daha çağdaş ve evrensel bir simge yarattı.

    Starbucks Siren neden kaldırıldı?

    Starbucks Siren logosu, kaldırılmamış, sadece tasarım değişiklikleri geçirmiştir. İlk olarak 1971 yılında kullanılan logo, 1987 ve 1992 yıllarında modernize edilmiş, 2011 yılında ise sadece Siren'in daha tanınır hale gelmesi için üzerindeki yazı kaldırılmıştır. Ayrıca, Starbucks, diğer markaların kendi Siren temalı ürünlerini satmalarını engellemek için yasal girişimlerde bulunmuştur.

    Starbucks logosu neyi temsil ediyor?

    Starbucks logosu, denizcilik kültürüne ve İskandinav mitolojisine dayanan sembolik bir anlama sahiptir. Denizcilik kültürü: Logodaki iki kuyruklu deniz kızı (siren), Seattle'ın bir liman şehri olmasından ve kahvenin su üzerinden uzun mesafeler kat ederek ulaşmasından ilham alınarak seçilmiştir. İskandinav mitolojisi: Deniz kızı imgesi, İskandinav mitolojisindeki Melusine adlı deniz kızının çekici ve güçlü imgelerini yansıtır. Ayrıca, Starbucks logosu yıllar içinde sadeleşmiş ve modernleşmiştir.