• Buradasın

    Osman Hamdi bey iki müzisyen kızı nerede yaptı?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Osman Hamdi Bey, "İki Müzisyen Kız" tablosunu 1880 yılında Paris'te tamamlamıştır 14.
    Tablo, günümüzde İstanbul'daki Pera Müzesi'nde, Suna ve İnan Kıraç Vakfı Oryantalist Resim Koleksiyonu'nun bir parçası olarak sergilenmektedir 13.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Osman Hamdi Bey neden önemli?

    Osman Hamdi Bey'in önemli olmasının bazı nedenleri: Müzecilik: İstanbul Arkeoloji Müzesi'nin 29 yıl müdürlüğünü yapmış ve müzeyi dünyanın sayılı müzeleri arasına ekletmiştir. Arkeoloji: Bağdat'ta ilk arkeolojik çalışmalarını yapmış, Sayda Kral Mezarlığı kazılarıyla İskender Lahdi'ni bulmuş ve modern arkeoloji biliminin Osmanlı'da temellendirilmesini sağlamıştır. Eğitim: Günümüzde varlığını Mimar Sinan Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi olarak sürdüren Sanayi-i Nefise Mekteb-i Alisi'nin kurucusudur. Ressamlık: Türk resminde figürlü kompozisyonun öncüsüdür.

    Osman Hamdi Bey'in hayatı kısaca özet?

    Osman Hamdi Bey'in hayatı kısaca şu şekilde özetlenebilir: 30 Aralık 1842'de İstanbul'da doğdu. Hukuk eğitimi almak için Paris’e gitti ancak ressamlığa ilgi duyarak Paris Güzel Sanatlar Okulu’nda (Ecole des Beaux-Arts) eğitim aldı. 1869’da İstanbul’a döndü ve Sanayi-i Nefise Mekteb-i Alisi’nin (Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi) kuruluşunda öncü oldu. Uzun yıllar Müze-i Hümayûn’un (İstanbul Arkeoloji Müzesi) müdürlüğünü üstlendi ve müzenin koleksiyonunu genişletti. Nemrut Dağı tümülüsünde, Lagina’da bulunan Hekate Tapınağı’nda ve en önemli arkeolojik kazısı olan Sayda (Sidon, Lübnan) kral mezarlığı kazılarında kazılar yaptı. 1882’de Sanayi-i Nefise Mektebi’nin müdürlüğüne atandı ve bu okulun temelini atarak bugünkü Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi’nin kurulmasını sağladı. 24 Şubat 1910'da İstanbul'da vefat etti.

    Osman Hamdi Bey'in iki müzisyen kız tablosu neyi anlatıyor?

    Osman Hamdi Bey'in "İki Müzisyen Kız" tablosu, Osmanlı kadınlarının yeteneklerini ve birey olduklarını vurgular. Tablonun bazı özellikleri: Konu: İki genç Osmanlı kadını, geleneksel Türk müzik aletleri çalarken tasvir edilmiştir. Mekan: Bursa Yeşil Camii'nin namazgâh bölümü. Detaylar: Halı, kakmalı ahşap eserler, taş oymacılığı ürünü mermerler ve çini gibi Osmanlı motifleri yer alır. Kadın Figürleri: Kadınlar, cinselliği ön plana çıkaran bir tasvir yerine, öğrenmeye ve kendini geliştirmeye istekli olarak betimlenmiştir. Bu eser, aynı temayı işleyen Frederic Leighton'ın "Müzik Dersi" adlı tablosuyla karşılaştırılır.