• Buradasın

    Metinler arasılık nedir örnek?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Metinlerarasılık, bir metnin, kendisinden önce yazılmış diğer metinlerle ilişkisi üzerinden anlaşılması ve yorumlanmasıdır 34. Bu ilişki, çeşitli yöntemlerle ve farklı düzeylerde gerçekleşebilir 3.
    Bazı metinlerarasılık örnekleri:
    • Alıntı: Bir yazarın, başka bir yazara ait bir sözü veya paragrafı kendi eserinde kullanması 23. Örneğin, Soren Kierkegaard'dan yapılan alıntı 2.
    • Gönderme: Bir yazarın, başka bir yazarın fikrine veya bir roman karakterine atıfta bulunması 23. Divan edebiyatı şairlerinin nazire türündeki eserleri buna örnektir 2.
    • Öykünme: Bir yazarın, başka bir eserden ilham alarak kaleme aldığı eserlerde görülen durum 23.
    • Gülünç dönüştürme: Bir eserin, alaycı bir üslupla yeniden yazılması 2. Örneğin, Ulrich Plenzdorf'un "Genç W.'nin Yeni Acıları" adlı kitabı 2.
    Metinlerarasılık ayrıca, "mecralar arasılık" olarak farklı iletişim ortamları arasında da kurulabilir 1.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Metinlerarasılık ve alt metin aynı şey mi?

    Metinlerarasılık ve alt metin kavramları farklı anlamlara sahiptir: 1. Metinlerarasılık: Bir metnin başka metinlerle ilişkisi üzerinden anlaşılması ve yorumlanmasıdır. 2. Alt metin: Bir metnin alıntıladığı diğer metinlerde izi sürülen metindir. Dolayısıyla, metinlerarasılık geniş bir kavram olup, alt metin bu kavramın bir parçası olarak değerlendirilebilir.

    Metin analizi ve metin üretme nedir?

    Metin analizi ve metin üretme kavramları farklı anlamlar taşır: 1. Metin Analizi: Büyük hacimli metin, ses veya görsel içerikten anlamlı bilgileri çıkarmak için hesaplama yöntemleri ve algoritmaların kullanılması sürecidir. 2. Metin Üretme: Bilgisayarların insan dilini taklit ederek metin oluşturması sürecidir.

    Metin çalışmaları nelerdir?

    Metin çalışmaları, edebi bir eserin yazanın kaleminden okuyucuya ulaşıncaya kadarki tüm çalışma aşamalarını kapsar. Bu aşamalar şunlardır: Metin tespiti. Metin tenkidi (eleştirisi). Metin tamiri. Metin teşkili (kurulması). Metin neşri (yayımlanması). Metin kurulup neşredildikten sonra ise eserin anlaşılması, değerlendirilmesi ve tanıtılması için metin şerhi ve metin tahlili yapılır. Metin tahlili, edebi metinlerin edebiyat tarihi içindeki yerlerini, geçmiş dönem edebiyatının tanıtımını, kültür zenginliğini ve değer yargılarını ortaya koymayı amaçlar.

    Öğretici metinler neden edebi metinlerden ayrılır?

    Öğretici metinler, edebi metinlerden birkaç açıdan ayrılır: 1. Amaç: Öğretici metinler, bilgi verme, ikna etme veya kanıları değiştirme gibi amaçlar taşır. 2. Dil Kullanımı: Öğretici metinlerde dil, genellikle göndergesel işlevde kullanılır ve sözcükler gerçek anlamlarıyla yer alır. 3. Kurmaca ve Gerçeklik: Edebi metinler kurmacadır; gerçekleşmiş veya gerçekleşebilecek bir olay dahi sanatçının zihninde tasarlanarak anlatılır. 4. Nesnellik: Öğretici metinlerde nesnellik ön plandadır; yazarın kişisel duyguları ve düşünceleri yer almaz.

    Metinler kaça ayrılır?

    Metinler, gerçeklikle ilişkileri, işlevleri ve yazılış amaçlarına göre iki ana gruba ayrılır: 1. Sanat Metinleri: Yan anlam değeri taşıyan ve okuyucunun anlayışına, sezgisine bırakılan ifadelere yer verilen, mecazlı ifadelerin kullanıldığı metinlerdir. 2. Öğretici Metinler: Bilgi vermek amacıyla yazılan metinlerdir. Ayrıca, düz yazı (nesir) türleri olarak metinler; olay yazıları, düşünce yazıları ve bildirme yazıları olmak üzere üçe ayrılır: Olay Yazıları: Masal, fabl, hikaye, roman, destan, efsane, anı, günlük. Düşünce Yazıları: Makale, deneme, söyleşi, fıkra, eleştiri. Bildirme Yazıları: Biyografi, otobiyografi, haber, röportaj, mektup, dilekçe, tutanak, ilan-reklam.

    Destekleyici metinler nelerdir?

    Destekleyici metinler, öğrencilerin öğrenmekte zorluk çektikleri kelimeleri öğrenmelerine yardımcı olmak amacıyla kullanılan ek metinlerdir. Bu metinler, öğrencilerin çevresel ve sosyo-kültürel-ekonomik koşulları dikkate alınarak hazırlanır. Destekleyici metinlerin hazırlanmasında şu esaslar benimsenir: Yapı: Metinlerin yapısı, öğrencilerin seviyelerine uygun olmalıdır. Kurgu: Metinlerin kurgusu, öğrencilerin ilgi ve beklentilerine yönelik olmalıdır. Anlatım: Metinlerin anlatımı, açık ve anlaşılır olmalıdır. Destekleyici metinler, genellikle Türkçe ders kitaplarındaki metinlerin etkinliğini artırmak için kullanılır.