Atatürk'ün farklı pozlarda olmasının birkaç nedeni vardır: Bilge Kağan duruşu: Bazı iddialara göre, Atatürk'ün sağ elini göğsüne koyması, Türk tarihinde önemli bir duruş olan Bilge Kağan duruşunu temsil eder. Napolyonik duruş: Tarihçi İlber Ortaylı, bu duruşun Avrupa ve Rusya'da subaylar arasında yaygın olan Napolyonik bir duruş olduğunu savunur. Tasavvufi anlam: Bu poz, Hacı Bektaş-ı Veli'nin tasavvufi anlayışıyla da ilişkilendirilir. Sanatsal klişe: Elin ceketin içerisine konularak poz verilmesi, sanat dünyasında portre ressamlarının uyguladığı bir klişedir. Bu duruşlar, gizli bir sembolden ziyade, dönemin asker kökenli liderlerinin tercih ettiği jestler olarak yorumlanabilir.