• Buradasın

    Yeşil pasaport randevusu en erken ne zaman alınır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Yeşil pasaport randevusu, il nüfus ve vatandaşlık müdürlüklerinden veya Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü'nün web sitesi üzerinden alınabilir 2. Randevular genellikle ALO 199 çağrı merkezi üzerinden de alınabilmektedir 2.
    Yeşil pasaport başvurularının sonuçlanma süresi, başvurunun yapıldığı yerin yoğunluğuna, belgelerin eksiksiz olup olmamasına ve pasaport basım merkezlerinin çalışma temposuna göre değişiklik gösterebilir 2. Bu süre genel olarak birkaç iş günü ile 1-2 hafta arasında değişmektedir 2.
    Yeşil pasaport randevusunun en erken ne zaman alınabileceğine dair spesifik bir bilgi bulunamamıştır. Ancak, başvuru için gerekli belgelerin tamamlanması ve randevu alınması süreci göz önünde bulundurularak, planlama yapılabilir.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Randevu almadan pasaport alınır mı?

    Türkiye'de pasaport almak için randevu almak zorunludur, randevusuz başvuru kabul edilmemektedir. Ancak, ölüm, hastalık, yurt dışı tedavi gibi belgelenebilir acil durumlarda müdürlükler istisnai olarak randevusuz başvuru alabilir.

    Yeşil pasaporta randevu almadan gidilir mi?

    Yeşil pasaport başvurusu için randevu almadan gidilemez. Randevu, Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğünün web sitesi veya ALO 199 çağrı merkezi üzerinden alınabilir.
    A Turkish citizen sitting at a wooden desk with a laptop open, focused on the screen while holding a passport application form, with a steaming cup of çay beside them and a faint reflection of the Turkish flag in the background.

    E-devletten pasaport randevusu nasıl alınır?

    E-devlet üzerinden pasaport randevusu almak için aşağıdaki adımları izlemek gerekmektedir: 1. turkiye.gov.tr adresine giriş yapın. 2. "Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü" sekmesine tıklayın ve "Pasaport Başvuru Randevusu" hizmetini seçin. 3. Pasaport başvurusunu yapmak istediğiniz kişinin bilgilerini girin. 4. Randevu takvimini kontrol edin ve uygun bir tarih ve saat seçin. Randevu almak için e-devlet şifresine sahip olmak gereklidir.

    Yeşil pasaporta kaç günde çıkar?

    Yeşil pasaport, başvuru yapıldıktan sonra en geç 1 ay içinde teslim edilmeye hazır hale gelir. Pasaportun basım süreci tamamlandıktan sonra, basım merkezi tarafından PTT Kargo ile gönderilir ve bulunulan bölgeye bağlı olarak 1 ila 7 gün içinde başvuru sahibine teslim edilir.

    NVI randevu ile pasaport kaç günde çıkar?

    Nüfus ve Vatandaşlık İşleri (NVI) üzerinden randevu alınarak yapılan pasaport başvurularının kaç günde çıkacağı, başvurunun yapıldığı tarihten itibaren 5 ila 7 iş günü arasında değişmektedir. Ancak, başvurunun tatil, bayram, umre, hac sezonu gibi yoğun zamanlara denk gelmesi durumunda bu süre biraz daha uzayabilir. Pasaportların basımı gerçekleştirildikten sonra, başvuru yapılan yere göre, bir gün ile dört gün içinde PTT kargo ile teslim edildiği belirtilmiştir.

    Yeşil pasaport ne zaman alınır?

    Yeşil pasaport, belirli koşulları sağlayan kişilere verilir ve başvuru süreci şu durumlarda başlatılabilir: Görevde Olanlar İçin: İlgili kurumdan "Hususi Damgalı Pasaport Talep Formu" ve hizmet döküm belgesi temin edildikten sonra İl Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüklerinden randevu alınarak başvuru yapılabilir. Emekliler İçin: Emekli olunan tarihte alınan kadro bilgisini gösteren belge ile aynı süreç takip edilir. Yeşil pasaport alma hakkı olan bazı gruplar: Türkiye Büyük Millet Meclisi eski üyeleri ve eski bakanlar. Birinci, ikinci ve üçüncü derece kadrolarda bulunan devlet memurları ve kamu görevlileri. Büyükşehir, il ve ilçe belediye başkanları (görevleri süresince). Belirli koşulları sağlayan ihracatçı firma çalışanları. Devlet sporcuları. Yeşil pasaport, genellikle 1, 2, 3 veya 4 yıl süreyle verilir ve süresi dolduğunda yenilenmesi gerekir.

    Yeşil pasaport başvuru formu e-devletten nasıl alınır?

    Yeşil pasaport başvuru formu, e-devlet üzerinden değil, Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü'nün resmi web sitesi üzerinden temin edilebilir. Başvuru adımları: 1. Randevu Alma: Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü'nün web sitesinden veya e-devlet sisteminde bulunan "Pasaport Başvuru Randevusu" sayfası üzerinden randevu alınmalıdır. 2. Gerekli Belgelerin Hazırlanması: Başvuru için gerekli belgeler tamamlanmalıdır. 3. Değerli Kağıt Bedeli Ödemesi: Anlaşmalı bankalardan, vergi dairelerinden veya Dijital Vergi Dairesi üzerinden değerli kağıt bedeli ödenmelidir. 4. Başvuru ve Onay: Randevu gününde, hazırlanan belgelerle nüfus müdürlüğüne giderek başvuru yapılmalı ve pasaportun onaylanması beklenmelidir.