• Buradasın

    Tarım ve Orman Bakanlığı mal bildirimi ne zaman verilir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Tarım ve Orman Bakanlığı'nda çalışan personel için mal bildiriminin verilmesi gereken bazı durumlar:
    • Göreve başlama ve görevden ayrılma: Göreve giriş için gerekli belgelerle birlikte mal bildirimi yapılmalıdır 123. Görevi sona erenler, ayrılma tarihini izleyen bir ay içinde mal bildiriminde bulunmalıdır 123.
    • Seçim sonucu gelinen görevler: Seçimin kesinleşme tarihini izleyen iki ay içinde mal bildirimi yapılmalıdır 123.
    • Mal varlığında önemli değişiklik: Şahsi malvarlığında, net aylık tutarının beş katından fazla değer ve tutarındaki artış veya azalış durumunda, değişikliği izleyen bir ay içinde ek mal bildirimi yapılmalıdır 124.
    • Yönetim ve denetim kurulu üyelikleri: Göreve başlama tarihini izleyen bir ay içinde mal bildirimi yapılmalıdır 123.
    Ayrıca, sonu 0 ve 5 ile biten yılların en geç Şubat ayı sonuna kadar mal bildirimlerinin yenilenmesi zorunludur 245.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Mal bildirimi nasıl yapılır tarım ve orman bakanlığı?

    Tarım ve Orman Bakanlığı çalışanları için mal bildirimi yapma süreci şu şekildedir: 1. Mal Bildiriminin Zamanı: - Göreve atanmada, göreve giriş belgeleri ile birlikte. - Cumhurbaşkanı yardımcısı veya bakan olarak atanmalarda, atamayı izleyen bir ay içinde. - Seçimle gelinen görevlerde, seçimin kesinleşmesi tarihini izleyen iki ay içinde. - Mal varlığında önemli bir değişiklik olduğunda, değişikliği izleyen bir ay içinde. - Görevin sona ermesi halinde, ayrılma tarihini izleyen bir ay içinde. 2. Mal Bildiriminin Konusu: - Taşınmaz mallar. - Para, hisse senetleri ve tahviller. - Altın, mücevher ve diğer taşınır mallar. - Haklar, alacaklar, borçlar ve gelirlerin kaynakları. 3. Bildirim Şekli: - 3628 sayılı "Mal Bildiriminde Bulunulması Rüşvet ve Yolsuzluklarla Mücadele Kanunu" ve ilgili yönetmeliklere uygun olarak, ilgili mercilere (özlük işleri birimleri veya atamaya yetkili makamlar) tek nüsha olarak doldurup imzalanarak teslim edilir. Mal bildirim formu ve detayları için sanayi.gov.tr adresindeki "Mal Bildirimi Formu" kullanılabilir.

    Tarım ve Orman Bakanlığı ön bildirim nedir?

    Tarım ve Orman Bakanlığı ön bildirimi, gıda ve yem ürünlerinin ithalatı veya ihracatı öncesinde yapılması gereken bir işlemdir. Ön bildirim işlemleri, Gıda Güvenliği Bilgi Sistemi (GGBS) üzerinden gerçekleştirilir. Ön bildirim formunda şu bilgiler yer alır: ön bildirimden sorumlu kişinin adı, soyadı, adresi ve e-posta adresi; ihracatçı işletmenin adı; üretici firmanın Türkiye kökenli olup olmadığı veya ürünün ithal olup olmadığı. Ön bildirim yapıldıktan sonra, sisteme girilen kaydın firma tarafından sorgulanabilmesi ve ürün ekleme veya güncelleme yapılabilmesi için bir şifre ve ön bildirim numarası verilir.