Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Şekil benzerlik marka tescili, bir markanın (isim, logo, slogan gibi) tescil başvurusu sırasında, markanın görsel olarak başkalarına ait markalarla karışıp karışmayacağının belirlenmesi için yapılan incelemedir 45.
Bu süreçte, markaların logo, yazı tipi, renk ve genel görünüm gibi görsel unsurları karşılaştırılır 5. Özellikle aynı sektörde faaliyet gösteren markalar arasında güçlü benzerlikler, tescil sürecinde ciddi bir red sebebi olabilir 4.
Şekil benzerlik marka tescili, aşağıdaki adımları içerir:
- Marka veritabanlarında arama 5. TÜRKPATENT gibi resmi kurumların veritabanlarında ve özel marka arama motorlarında detaylı bir marka araştırma yapılır 5.
- Görsel, sesli ve kavramsal benzerlik analizi 5. Başvuru yapılan marka ile daha önce tescil edilmiş markalar arasında görsel, sesli ve kavramsal açıdan benzerlik olup olmadığı incelenir 5.
- Tüketici algısı 5. Tüketicilerin iki markayı karıştırması ihtimali değerlendirilir 5.
- Ürün veya hizmet benzerliği 5. Markaların kullanıldığı ürün veya hizmetlerin ne kadar benzer olduğu incelenir 5.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: