• Buradasın

    Pasaport randevuları neden iptal ediliyor?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Pasaport randevularının iptal edilmesinin birkaç nedeni olabilir:
    • Randevu saatinden en az yarım saat önce iptal edilmemesi 3. Aksi takdirde, 1 ay boyunca yeni randevu alınması mümkün olmaz 3.
    • Sistemsel hatalar 4. Randevu iptal işlemlerinde sistemsel sorunlardan dolayı iptalin gerçekleşmemesi 4.
    • Olağandışı durumlar 1. Örneğin, 23 Nisan 2025'te yaşanan İstanbul depremi nedeniyle, randevusunu iptal etmeyen kişilere 2 hafta boyunca yeni randevu alınamayacağı söylenmiştir 4.
    Pasaport randevularını iptal etmek için Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü'nün resmi internet sitesi veya e-Devlet üzerinden işlem yapılabilir 13.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Pasaport başvurusu için randevu almak zorunlu mu?

    Evet, pasaport başvurusu için randevu almak zorunludur. Randevu, "randevu.nvi.gov.tr" internet adresi üzerinden veya Alo 199 çağrı merkezi aracılığıyla alınabilir.

    Hangi durumlarda pasaport iptal edilir?

    Pasaportun iptal edilebileceği bazı durumlar: Terör bağlantısı iddiası. KHK ile kamu görevinden ihraç. Adli bir soruşturma veya kovuşturma. Hakkında yurtdışı yasağı bulunması. Borç nedeniyle yurtdışına çıkış engeli (vergi borcu, nafaka borcu vb.). Pasaport iptali, genellikle idari bir işlemle gerçekleştirilir ve bu işlemlere karşı idare mahkemesinde iptal davası açılabilir.

    Pasaport harcı yatırdıktan sonra iptal edilebilir mi?

    Pasaport harcı yatırdıktan sonra iptal edilebilir. Başvuru yapılmaması halinde ödenmiş olan pasaport harç ve defter bedelleri vergi dairesi müdürlüklerinden iade alınabilmektedir. İade talebi için pasaport işleminin yapıldığı ildeki harçlara bakan vergi dairesine başvurulmalıdır.

    Pasaport randevusu en geç ne zaman değiştirilebilir?

    Pasaport randevusunun en geç ne zaman değiştirilebileceği hakkında bilgi bulunamadı. Ancak, pasaport yenileme işlemi için randevu almak zorunludur ve randevusuz başvurular kabul edilmemektedir. Randevu, Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü'nün resmi web sitesi üzerinden veya Alo 199 çağrı merkezi aracılığıyla alınabilir.

    Pasaport başvurusu nasıl yapılır?

    Pasaport başvurusu yapmak için aşağıdaki adımlar izlenmelidir: 1. Randevu Alma: Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü'nün internet sitesinden (randevu.nvi.gov.tr) veya ALO 199 hattı üzerinden pasaport randevusu alınır. 2. Gerekli Belgelerin Hazırlanması: Başvuru için T.C. kimlik kartı, son altı ayda çekilmiş biyometrik fotoğraf, eski pasaport (varsa), pasaport defter ve harç bedelinin ödendiğini gösteren makbuz gibi belgeler hazırlanır. 3. Başvuru: Randevu tarihinde ve saatinde gerekli belgelerle birlikte il veya ilçe nüfus müdürlüğüne gidilir. 4. Biyometrik Veri Kaydı: Başvuru sırasında parmak izi gibi biyometrik veriler kaydedilir. 5. Teslim Alma: Başvuru onaylandıktan sonra pasaport, başvuru merkezinden veya posta yoluyla teslim alınır. Hususi ve hizmet damgalı pasaportlar harç bedelinden muaftır, sadece defter bedelini ödemek yeterlidir.

    Pasaport için randevu alamadığınızda ne yapmalı?

    Pasaport randevusu alınamadığında, aşağıdaki adımlar izlenebilir: Randevu iptal işlemi: nvi.gov.tr üzerinden randevuya en geç yarım saat kalaya kadar randevu iptal işlemi gerçekleştirilebilir. Alternatif randevu alma yöntemi: Alo 199 çağrı merkezi üzerinden de randevu talep edilebilir. Randevusuz başvurular kabul edilmemektedir.

    Pasaport kaç gün içinde gelmezse iptal edilir?

    Pasaportun kaç gün içinde gelmemesi durumunda iptal edileceğine dair bir bilgi bulunamamıştır. Ancak, pasaport başvurularından sonra kişiselleştirilmiş pasaportların yurtiçinde başvuru sahiplerinin adreslerine, yurtdışından yapılan başvurularda ise tanzim merkezinden yurt dışı başvuru merkezlerine (büyükelçilikler, başkonsolosluklar) gönderilerek başvuru sahiplerine teslim edildiği, teslimat için e-posta ile yapılan bilgilendirmelerin takip edilmesi gerektiği belirtilmiştir. Pasaportların teslim süresi, iş yoğunluğu, hac-umre sezonu, çip krizi, pandemi ve kargo/posta/gümrük süreçlerinde yaşanan sıkıntılar nedeniyle 2-3 aya kadar uzayabilmektedir. Pasaportla ilgili daha fazla bilgi almak için Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğünün randevu.nvi.gov.tr adresi, e-Devlet Kapısı veya ALO 199 (Çağrı Merkezi) üzerinden iletişime geçilebilir.