• Buradasın

    Pasaport için nüfus müdürlüğünde hangi bölüme gidilir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Pasaport başvurusu için nüfus müdürlüğünde İl veya İlçe Nüfus Müdürlüğü bölümüne gidilir 12.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Nüfus müdürlüğü pasaport randevuları ne zaman açılıyor?

    Nüfus müdürlüğü pasaport randevuları, https://randevu.nvi.gov.tr adresinden veya Alo 199 numarasından her zaman alınabilir.

    Pasaport için randevu nasıl alınır NVI?

    Pasaport için Nüfus ve Vatandaşlık İşleri (NVİ) üzerinden randevu almak için aşağıdaki adımları izlemek gerekmektedir: 1. İnternet Sitesi Üzerinden: Tarayıcınızdan randevu.nvi.gov.tr adresine giriş yapın. 2. Randevu Al Butonuna Tıklayın: Ana sayfada bulunan "Randevu Al" butonuna tıklayın. 3. İşlem Türünü Seçin: Açılan ekrandan "Pasaport" seçeneğini seçin. 4. Bilgileri Doldurun: T.C. kimlik numarası ve iletişim bilgileri gibi istenen bilgileri girin. 5. İl ve İlçe Seçimi: Size uygun il ve ilçe nüfus müdürlüğünü, tarih ve saat aralığını seçin. 6. Onaylayın: Randevunuzu onaylayarak işlemi tamamlayın. Telefonla Randevu: ALO 199 Çağrı Merkezi'ni arayarak da pasaport randevusu alabilirsiniz.

    Pasaport için gerekli evraklar nelerdir?

    Pasaport başvurusu için gerekli evraklar, pasaport türüne göre değişiklik gösterebilir. Umuma mahsus (bordo) pasaport başvurusu için genel olarak aşağıdaki belgeler gereklidir: 1. Geçerli bir kimlik kartı (TC kimlik kartı veya nüfus cüzdanı). 2. Son 6 ay içerisinde çekilmiş iki adet biyometrik fotoğraf. 3. Pasaport harcının ödendiğine dair banka dekontu. 4. Varsa, daha önce alınan ve süresi dolan pasaport. 5. 18 yaşının altındaki bireyler için ebeveynlerden alınan muvafakatname. Ayrıca, hususi ve hizmet damgalı pasaportlar harçtan muaftır, bu nedenle sadece defter bedelinin ödenmesi gerekir. Güncel ve detaylı bilgi için Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü'nün resmi web sitesini ziyaret edebilirsiniz.

    Nüfus müdürlüğü randevu nasıl alınır?

    Nüfus müdürlüğünden randevu almak için üç farklı yöntem bulunmaktadır: 1. İnternet Sitesi Üzerinden: "https://randevu.nvi.gov.tr" adresine girerek randevu alabilirsiniz. İşlem türünü seçip, gerekli bilgileri doldurarak uygun tarih ve saati seçebilirsiniz. 2. Telefonla: Alo 199 hattını arayarak randevu oluşturabilirsiniz. Müşteri temsilcisiyle görüşerek yapmak istediğiniz işlemi belirtmeniz gerekmektedir. 3. e-Devlet Üzerinden: www.turkiye.gov.tr adresine giriş yaparak e-Devlet hesabınıza T.C. kimlik numaranız ve şifrenizle giriş yapıp, "Nüfus Müdürlüğü Randevu" hizmetini seçerek randevu alabilirsiniz.

    Pasaport için randevu almak zorunlu mu?

    Evet, pasaport başvurusu için randevu almak zorunludur.

    Pasaport için nüfus müdürlüğü mü dışişleri mi?

    Pasaport başvurusu için il veya ilçe nüfus müdürlükleri yetkilidir. Dışişleri Bakanlığı ise sadece diplomatik pasaport başvurularını kabul eder.

    Nüfus müdürlüğünden randevu almadan işlem yapılır mı?

    Nüfus müdürlüğünden randevu almadan bazı işlemler yapılabilir, ancak çoğu işlem için randevu almak zorunludur. Randevusuz işlem yapılabilecek durumlar: - Acil durumlar. - Yoğun olmayan il veya ilçe nüfus müdürlüklerinde, randevu sisteminin kullanılmadığı bölgeler. Randevu almak için ALO 199 Çağrı Merkezi, e-Devlet Kapısı veya Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü'nün resmi web sitesi kullanılabilir.