• Buradasın

    Otel konaklama belgesi nasıl alınır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Otel konaklama belgesi, yani Turizm İşletme Belgesi veya Basit Konaklama Belgesi, farklı yöntemlerle alınabilir:
    • Turizm İşletme Belgesi:
      • e-Devlet ve TTBİS üzerinden başvuru yapılabilir 23.
      • Başvuru için işyeri açma ve çalışma ruhsatının fotokopisi, güncel adres bilgisi, imza sirküsü, belge bedeli ve turizm harcı dekontu, PTT UETS adresi ve başvuru dilekçesi gereklidir 2.
    • Basit Konaklama Belgesi:
      • e-Devlet ve TTBİS üzerinden alınabilir 2.
      • Gerekli evraklar: İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatının fotokopisi, güncel adres bilgisi, imza sirküsü, belge bedeli ve turizm harcı dekontu, PTT UETS adresi ve başvuru dilekçesidir 2.
    Başvuru yaparken, ilgili yönetmelik ve tebliğlerde belirtilen evrakların dışında herhangi bir belge eklenmemelidir 3.
    Not: 28.07.2021 tarihinden sonra işyeri açma ve çalışma ruhsatı alan işletmelerin Turizm İşletme Belgesi alması gerekmektedir 2.

    Konuyla ilgili materyaller

    Konaklama belgesi formu nereden alınır?

    Konaklama belgesi formu, belediyelerden, emniyet müdürlüklerinden veya nüfus müdürlüklerinden alınabilir. Türkiye'de, e-Devlet üzerinden de basit konaklama turizm işletme belgesi başvurusu yapılabilir. Belge almak için, belgeyi düzenleyecek kurumun bulunduğu ilçe veya ilde ikamet etmek gereklidir.

    Turizm belgeli konaklama tesisleri nelerdir?

    Turizm belgeli konaklama tesisleri şunlardır: Oteller. Pansiyonlar. Apart oteller. Kampingler. Ayrıca, günübirlik tesisler, kırsal turizm tesisleri ve korunması gerekli taşınmaz kültür varlığı olan yapılarda yer almayan özel konaklama tesisleri de turizm belgeli konaklama tesisleri arasında yer alır. Turizm belgeli konaklama tesislerine ilişkin güncel bilgilere Kültür ve Turizm Bakanlığı'nın "Yatırım ve İşletmeler Genel Müdürlüğü" web sitesinden ulaşılabilir.

    Otel kayıt formu kim imzalar?

    Otel kayıt formunu misafirin kendisi imzalar. Kayıt formunda ayrıca, resepsiyon görevlisinin de adını yazması gerekir; bu, olası bir sorunda kiminle iletişime geçileceğini belirler.