• Buradasın

    İkamet uzatma başvurusu e-devletten yapılır mı?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    İkamet uzatma başvurusu e-devlet üzerinden doğrudan yapılamamaktadır, ancak e-ikamet sistemi üzerinden online başvuru alınmaktadır 13.
    e-İkamet sistemi üzerinden yapılan başvuru sonucunda yabancıya randevu verilir ve gerekli belgelerle birlikte randevu gün ve saatinde İl Göç İdaresine başvuru yapılarak ikamet izni uzatma işlemi tamamlanır 13.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    İkamet izni uzatma başvurum hala sonuçlanmadı ne yapmalıyım?

    İkamet izni uzatma başvurusunun hala sonuçlanmamış olması durumunda, aşağıdaki adımlar izlenebilir: Resmi kanalları takip etmek: Başvuruların sonuçlanma süresi kanunen 90 gündür. İletişim kurmak: Başvuru durumu, 157 Yabancılar İletişim Merkezi aranarak veya İstanbul.duzenli@goc.gov.tr adresine e-posta göndererek sorgulanabilir. Eksik belgeleri tamamlamak: Eksik belgeler hazırlanıp mesajda belirtilen birime teslim edilmelidir. İtiraz hakkı: Ret durumunda, ilgili makama başvurup eksiklikleri gidererek yeniden başvuru yapılabilir. Her durumda, güncel bilgiler için Göç İdaresi'nin resmi web sitesi ziyaret edilmelidir.

    İkamet izni başvuru formu nereden alınır?

    İkamet izni başvuru formu, Göç İdaresi Genel Müdürlüğü'nün resmi web sitesi üzerinden online olarak temin edilebilir. Formun doldurulması ve başvuru sürecinin tamamlanması için, ilgili ildeki Göç İdaresi Müdürlüğü'nden randevu alınması gerekmektedir.

    İkamet izni sorgulama nasıl yapılır e-devlet?

    e-Devlet üzerinden ikamet izni sorgulama işlemi yapılamamaktadır. İkamet izni sorgulama işlemi için Göç İdaresi Başkanlığı'nın e-ikamet.goc.gov.tr web sitesi üzerinden sorgulama yapılması gerekmektedir. Başvuru ve sorgulama yaparken tarayıcıların güncel olması önemlidir.

    İkamet izni uzatma başvurusu ne zaman onaylanır?

    İkamet izni uzatma başvurusu, en geç 90 gün içinde onaylanır.

    İkamet izin süresi uzatılmazsa ne olur?

    İkamet izni süresinin uzatılmaması durumunda, yabancının Türkiye'de yasal olmayan kalış (illegal stay) durumu ortaya çıkar ve bu durum ciddi idari ve cezai yaptırımlara yol açar. Yaptırımlar: İdari para cezası. Sınır dışı (deport) kararı. Giriş yasağı. Sosyal haklardan yararlanamama. Sağlık sigortasının geçersiz hale gelmesi. Çalışma izninin geçersiz olması. Ayrıca, zorunlu kamu hizmeti, görev, eğitim ve sağlık gibi nedenlerle geçirilen süreler hariç olmak üzere, son 1 yıl içinde toplam 120 günden fazla süre Türkiye dışında geçirilmişse, ikamet izni iptal edilir.

    E devlet üzerinden 120 gün uzatma nasıl yapılır?

    E-Devlet üzerinden 120 gün uzatma işlemi, yurt dışından getirilen telefonların IMEI kayıt süresini 180 güne uzatmak için yapılır. İşlem adımları: 1. IMEI numarasını öğrenin: Telefonun arama ekranına #06# yazarak IMEI numarasını öğrenin. 2. Harç ücretini ödeyin: 2025 yılı itibarıyla 45.614 TL olan kayıt harcını Vergi Dairesi, İnteraktif Vergi Dairesi ya da bankalar üzerinden yatırın. 3. E-Devlet'e giriş yapın: e-Devlet şifresi ile sisteme giriş yapın. 4. "Yurt Dışında Yerleşik Türk Vatandaşları veya Mavi Kart Sahiplerinin Cihaz Kullanım Sürelerinin Uzatılması" hizmetine girin ve gerekli bilgileri doldurun. Bu işlemi yılda bir kez ve maksimum 180 gün uzatma süresi ile yapabilirsiniz.

    İkamet uzama randevusu ne zaman alınmalı?

    İkamet uzatma randevusu, mevcut ikamet izninin süresi dolmadan 60 gün kala alınmalıdır. Geçerli bir mazeret nedeniyle süresi içinde başvuru yapamayan kişiler, ikamet izni süresinin sona ermesinden itibaren 15 gün içinde uzatma başvurusunda bulunabilirler. İkamet izni süresi dolduktan sonra yapılan uzatma başvuruları kabul edilmez ve yasal statü kaybedilir.