• Buradasın

    İkamet tezkeresi e-ikamete ne zaman düşer?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    İkamet tezkeresinin e-ikamete ne zaman düşeceğine dair bilgi bulunamadı. Ancak, ikamet izni başvurularının e-ikamet sistemi üzerinden online olarak yapıldığı ve başvuruların en geç 90 gün içinde sonuçlandırıldığı bilinmektedir 135.
    Başvuruların işleme alınmasından itibaren 90 günlük süre, bilgi ve belgelerin tam olarak yetkili makama teslim edildiği tarihten başlar 5. Sürenin uzaması halinde yabancıya bilgi verilir 5.
    Güncel ve detaylı bilgilere e-ikamet.goc.gov.tr web adresinden ulaşılabilir 4.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    İkamet başvurusu nasıl yapılır?

    İkamet başvurusu yapmak için aşağıdaki adımlar izlenmelidir: 1. e-İkamet Sistemi Üzerinden Başvuru: İlk başvurular, Göç İdaresi Başkanlığı’nın resmi web sitesi olan e-ikamet sistemi üzerinden online olarak yapılmalıdır. 2. Randevu Alımı: Başvuru formu doldurulduktan sonra sistem tarafından verilen randevu tarih ve saatinde, gerekli belgelerle birlikte ikamet edilecek ildeki İl Göç İdaresi Müdürlüğü’ne başvurulmalıdır. 3. Başvuru Değerlendirmesi: Başvurular, eksiksiz ve doğru belgelerle yapıldığında en geç 90 gün içinde sonuçlandırılır. Gerekli belgeler: İkamet izni başvuru formu; Pasaport veya pasaport yerine geçen belgenin aslı ve fotokopisi; Biyometrik fotoğraf (4 adet); Geçerli sağlık sigortası; Adres bilgilerini gösteren belge (kira sözleşmesi, tapu); Maddi durumu gösteren belgeler; İkamet izni harcı ve kart bedeli. Başvuru, yabancının bizzat kendisi tarafından yapılmalıdır.

    İkamet başvurusu kaç günde sonuçlanır?

    İkamet izni başvuruları, başvurunun işleme alınmasından itibaren en geç 90 gün içinde sonuçlandırılır. Ancak bu süre, bilgi ve belgelerin tam olarak yetkili makama teslim edildiği tarihten başlar.

    İkamet ne anlama gelir?

    İkamet kelimesi, bir yerde oturma anlamına gelir. Ayrıca, 6458 sayılı Yabancılar ve Uluslararası Koruma Kanunu'na göre ikamet izni, Türkiye’de kalmak üzere verilen izin belgesini ifade eder. İkamet adresi, güncel olarak bulunulan konut anlamına gelir ve adres bilgileri resmi olarak kayıtlı olan bir yerde yerleşik olarak yaşamak, "ikamet etme" olarak adlandırılır.

    İkamet ve oturma izni aynı şey mi?

    Evet, ikamet ve oturma izni aynı anlama gelir. İkamet izni, Türkiye’de bulunmak için talep edilen izin belgesidir.

    İkamet tezkeresi başvurusu aşamasında ne demek?

    İkamet tezkeresi başvurusu aşamasında demek, vize veya vize muafiyeti süresi dolmak üzere olan yabancı uyruklu kişilerin, Türkiye'de yasal olarak kalabilmek için gerekli belgeleri hazırlayıp yetkili makamlara müracaat etmesi anlamına gelir. Başvuru için gerekli bazı belgeler: pasaport; pasaportun işlem görmüş sayfalarının fotokopisi; dört adet biyometrik fotoğraf; imzalı ikamet başvuru formu; noter onaylı kira kontratı; yabancı sağlık sigortası; her yıl için 7.000 dolar olacak şekilde hazırlanan banka hesap dökümü. Başvuru, Göç İdaresi Genel Müdürlüğünün resmi web sitesi üzerinden veya ilgili ildeki Göç İdaresi Müdürlüğüne şahsen yapılabilir.

    İkamet başvurusu onaylandıktan sonra ne yapılır?

    İkamet başvurusu onaylandıktan sonra yapılması gerekenler: İkamet izni kartının alınması. Adres kayıt sistemine kayıt. Adres değişikliklerinin bildirilmesi. Ayrıca, ikamet izni başvurusunun onaylanması durumunda, başvuru takip numarası verilir ve başvurunun değerlendirilmesi için belirli bir süre (genellikle 90 gün) beklenir.

    İkamet izni adres değişikliğinde ne olur?

    İkamet izni adres değişikliğinde şu adımlar izlenir: 1. Adres Değişikliği Bildirimi: Yeni adrese taşındıktan sonra 20 gün içinde Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü'ne bildirim yapılmalıdır. 2. İkamet İzni Güncellemesi: Mevcut ikamet izni, yeni şehir için güncellenmelidir. Bu, Göç İdaresi'ne yapılacak başvuru ile sağlanır. 3. İmza Yükümlülüğünün Yeniden Düzenlenmesi: Eğer imza yükümlülüğü devam ediyorsa, bu yükümlülüğün yeni adreste geçerli olacak şekilde güncellenmesi gerekebilir. Adres değişikliği bildirilmediği takdirde ikamet izni iptal edilebilir ve yasal sorunlarla karşılaşılabilir. Daha detaylı bilgi ve destek için alanında uzman bir hukuk bürosundan danışmanlık alınması önerilir.