• Buradasın

    Görsel-işitsel medya hukuku nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Görsel-işitsel medya hukuku, radyo, televizyon, sinema, video ve internet gibi görsel-işitsel medya alanlarını düzenleyen hukuk dalıdır 14.
    Bu hukuk dalı, aşağıdaki konuları kapsar:
    • Ticari iletişim: Reklamların ve tele-alışveriş yayınlarının düzenlenmesi 2.
    • Etik kurallar: Yayınların toplumun kültürel ve ahlaki değerleriyle uyumlu olması 3.
    • Lisans ve izin düzenlemeleri: Medya hizmet sağlayıcılarına verilen lisansların yönetimi 5.
    • Kamu hizmeti duyuruları: Zorunlu kamu spotlarının yayınlanması 3.
    Görsel-işitsel medya hukuku, hem uluslararası düzenlemeleri (örneğin, Avrupa Konseyi Sınır Tanımayan Televizyon Sözleşmesi) hem de ulusal düzenlemeleri (örneğin, 6112 sayılı Radyo ve Televizyonların Kuruluş ve Yayın Hizmetleri Hakkında Kanun) içerir 45.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Medya haklarımız nelerdir?

    Medya hakları arasında öne çıkanlar şunlardır: İfade özgürlüğü. Basın özgürlüğü. Haber içeriklerinin korunması. Kişilik hakkının korunması. Bu haklar, çeşitli yasal düzenlemelerle desteklenir, örneğin Türkiye'de 5187 sayılı Basın Kanunu bu düzenlemeleri içerir.

    Yazılı ve görsel medya nedir?

    Yazılı medya, yazılı metin ve sabit görsel materyallerin (fotoğraf, resim, çizim vb.) yer aldığı medya türüdür. Görsel medya, hareketli görüntü ile yayın yapan medya türlerini kapsar. Ayrıca, internet, görsel, işitsel ve basılı medyanın bir araya geldiği ve yeni medya adı verilen bir medya türüdür.

    Medya nedir kısaca tanımı?

    Medya, bilgi, haber, eğlence ve kültürel içeriklerin geniş kitlelere iletilmesini sağlayan iletişim araçlarının genel adıdır. Bu terim genellikle gazete, radyo, televizyon, dergi, internet ve sosyal medya gibi kitle iletişim araçlarını ifade eder.

    Görsel ve işitsel yayın nedir?

    Görsel ve işitsel yayın, yazılı, görsel ve işitsel içeriklerin basılı ya da elektronik platformlarda kitlelere ulaştırılmasını ifade eder. Görsel ve işitsel yayınlara bazı örnekler: televizyon programları; filmler; slaytlar; radyo yayınları; sosyal medya paylaşımları (Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn); podcastler; webinarlar.

    Görsel hakkı nedir?

    Görsel hakkı, en basit tanımıyla, ilgili görselin yaratıcısına tüm hakların ait olduğunu ifade eder. Uluslararası kaynaklarda “copyright” terimi ile açıklanan ve (©) şeklinde sembolize edilen telif hakkı, temelde, orijinal bir yaratıcı düşünce ürünün kullanılması ve yayılması hakkının eser sahibine yasalar aracılığıyla verilmesidir. Görsel hakları şu şekillerde olabilir: Bireysel yaratıcılar. Şirketler ve kurumlar. Stok görsel siteleri. Creative Commons lisansı. Bir görseli kullanmadan önce, kullanım şartlarını ve telif haklarını kontrol etmek önemlidir.

    Görsel işitsel medya araçları nelerdir?

    Görsel-işitsel medya araçları şunlardır: Televizyon ve sinema. Video oyunları. Diğer görsel-işitsel araçlar: Projektörler. Tepegöz. Slayt projektörü. Film şeridi projektörü. Opak projektör. Dijital kamera. Ayrıca, radyo işitsel medya aracı olarak kabul edilir.

    Görsel işitsel eser türleri nelerdir hukuk?

    Görsel-işitsel eser türleri hukuk bağlamında, Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu (FSEK) tarafından dört ana kategoride sınıflandırılmıştır: 1. Bilim ve Edebiyat Eserleri: Roman, hikâye, deneme, şiir, bilimsel makaleler, yazılım programları ve teknik çizimler gibi. 2. Müzik Eserleri: Şarkılar, senfoniler, film müzikleri ve jingle’lar gibi. 3. Güzel Sanat Eserleri: Tablolar, heykeller, mimari tasarımlar, fotoğraflar ve grafik tasarımlar gibi. 4. Sinema Eserleri: Sinema filmleri, belgeseller, animasyon filmleri ve diziler gibi.