• Buradasın

    Google neden rekabet kurumuyla davalık oldu?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Google'ın Rekabet Kurumu ile davalık olmasının birkaç nedeni bulunmaktadır:
    • Çevrimiçi reklamcılık ve reklam teknolojileri hizmetleri: Google, çevrim içi görüntülü reklamcılık ve reklam teknolojileri hizmetlerinde Rekabetin Korunması Hakkında Kanun'u ihlal ettiği iddiasıyla soruşturulmuş ve 2,6 milyar lira idari para cezası almıştır 15.
    • Google Play Store uygulamaları: Rekabet Kurumu, Google'ın uygulama mağazası Play Store'da uygulama yayımlamış olan geliştiricilere alternatif bir ödeme yöntemi sunmadığını ve bu durumun 4054 sayılı Rekabetin Korunması Hakkında Kanun’un 6. maddesini ihlal edebileceğini değerlendirmiştir 4.
    • Performance Max (PMAX) kampanyaları: Rekabet Kurumu, Google’ın tüm reklam envanterinde (Arama, YouTube, Haritalar, Alışveriş, Görsel Reklam Ağı vb.) yapay zekâ desteğiyle otomatik olarak reklam yayınlayan PMAX sistemi üzerinden elde edilen gücü, diğer reklam hizmetlerine aktardığı ve reklamverenlere karşı sömürücü uygulamalar yaptığı iddialarını incelemektedir 5.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Rekabet Kurulu Google'ı nasıl denetliyor?

    Rekabet Kurulu, Google'ı çeşitli yollarla denetlemektedir: Reklam Teknolojileri Hizmetleri: Google'ın reklam teknolojileri hizmetlerinde pazar gücünü kötüye kullanıp kullanmadığı ve reklamverenlere karşı adil olmayan bir tutum sergileyip sergilemediği incelenmektedir. Mobil Uygulama Pazarı: Google'ın Play Store'daki ödeme politikaları ve uygulama geliştiricilere kendi ödeme sistemlerini kullanma zorunluluğu getirmesi araştırılmaktadır. Veri Kullanımı: Google'ın kullanıcı verilerini birleştirerek rakiplere karşı avantaj elde edip etmediği ve bu verilerin paylaşım şekli analiz edilmektedir. Bu denetimler, 4054 sayılı Rekabetin Korunması Hakkında Kanun çerçevesinde gerçekleştirilmekte olup, Google'ın hakim durumunu kötüye kullanmasını engellemeyi amaçlamaktadır.