• Buradasın

    Fiyat listesinde görsel kullanmak zorunlu mu?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Fiyat listesinde görsel kullanmak zorunlu değildir. Ancak, fiyat etiketlerinde ve listelerde bulunması zorunlu bilgiler arasında, malın üretim yeri, ayırıcı özelliği, satış fiyatı ve birim fiyatı gibi detaylar yer alır 125.
    Ayrıca, Türkiye'de üretilen mallar için Ticaret Bakanlığı tarafından belirlenen şekil, logo veya işaretin kullanılması zorunludur 15. Bu logo, tüketicilerin dikkatini çekecek şekilde ve orijinal renklerinde yerleştirilmelidir 1.
    Görsel düzenlemeler için ise YouTube gibi platformlarda eğitim videoları bulunmaktadır 3.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Fiyat etiketi nasıl olmalı?

    Fiyat etiketi şu bilgileri içermelidir: malın üretim yeri; malın ayırıcı özelliği (örneğin, gömlek, kalem, bardak gibi); tüm vergiler dâhil satış fiyatı; birim fiyatı; satış ve birim fiyatlarının uygulanmaya başlandığı tarih; Türkiye'de üretilen mallar için Ticaret Bakanlığı'nın belirlediği şekil, logo veya işaret; ambalajlı mallarda, satış fiyatından ayrı olarak ambalajın teslimine veya iadesine ilişkin depozito bedeli (varsa). Fiyat etiketinin özellikleri: Türkçe yazılmalıdır. Rakam ve harfler; okunabilir, düzgün, eksiksiz, gerçeğe uygun ve başka rakam, kelime ve işaretlerle karışıklığa sebebiyet vermeyecek şekilde olmalıdır. Yanıltıcı ve aldatıcı bilgiler içermemelidir. Kolayca görülebilir ve okunabilir bir şekilde, yazılı, dijital veya elektronik olarak konulmalıdır. Fiyat etiketi koyma zorunluluğu olmayan mallar: Üzerinde veya ambalajında, etikette aranılan hususlar basılı olarak açıkça yazılı bulunan mallar; Kitap, dergi ve gazete gibi üzerinde fiyatı belirtilmiş olan mallar; Arttırma suretiyle veya özel kanunlarına göre satışı yapılan mallar.

    Satış için en iyi görsel hangisi?

    Satış için en iyi görsel, yüksek kaliteli, net ve ürünün tüm detaylarını gösteren fotoğraflardır. En iyi görsellerin bazı özellikleri: Yüksek çözünürlük: Düşük çözünürlüklü görseller, piksel piksel görünerek ürünün kalitesiz olduğu izlenimini verebilir. Doğru ışıklandırma: Doğal ışık, gölgeleri ortadan kaldırarak detayların net görünmesini sağlar. Sade arka plan: Ürünün öne çıkmasını sağlar ve profesyonel bir görünüm sunar. Farklı açılar: Ürünün ön, arka, yan ve detaylı yakın çekimlerinin yapılması, müşteriye kapsamlı bilgi sunar. Gerçek renkler: Renklerin doğru görünmesi, müşterinin ürünle ilgili beklentilerini karşılamasına yardımcı olur. Ayrıca, ürünlerin modeller üzerinde fotoğraflanması, özellikle giyim sektöründe, ürünlerin daha çekici görünmesini sağlayabilir.

    Fiyat görseli nasıl yapılır?

    Fiyat görseli oluşturmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Görsel boyutlarını ayarlayın. 2. Görselleri temiz ve net tutun. 3. Marka kimliğinizi yansıtın. 4. Dikkat çekici başlıklar ekleyin. 5. Çeşitli görsel öğeler kullanın. Ayrıca, Excel gibi programlarla fiyat listesi oluşturarak, bu listeleri PDF formatına dönüştürüp profesyonel görünümlü fiyat görselleri elde edebilirsiniz. Fiyat görseli oluşturma konusunda daha fazla bilgi ve destek için Canva gibi çevrimiçi tasarım platformlarını ziyaret edebilirsiniz.

    Görsel hakkı nedir?

    Görsel hakkı, en basit tanımıyla, ilgili görselin yaratıcısına tüm hakların ait olduğunu ifade eder. Uluslararası kaynaklarda “copyright” terimi ile açıklanan ve (©) şeklinde sembolize edilen telif hakkı, temelde, orijinal bir yaratıcı düşünce ürünün kullanılması ve yayılması hakkının eser sahibine yasalar aracılığıyla verilmesidir. Görsel hakları şu şekillerde olabilir: Bireysel yaratıcılar. Şirketler ve kurumlar. Stok görsel siteleri. Creative Commons lisansı. Bir görseli kullanmadan önce, kullanım şartlarını ve telif haklarını kontrol etmek önemlidir.