Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Fitness reklamlarının yasaklanmasının birkaç nedeni vardır:
- Gençlerin Korunması: Sosyal medya platformları, genç kullanıcıların yoğun olarak bulunduğu alanlardır ve bu nedenle onları yanıltıcı veya zararlı içeriklerden korumak amacıyla fitness reklamlarına sınırlamalar getirilir 2.
- Sağlık ve Güvenlik Endişeleri: Bazı fitness videoları ve reklamları, belirli vücut tiplerini idealize ederek gençlerin özgüvenine ve beden imajına zarar verebilir 1. Bu tür içerikler, yeme bozuklukları ve diğer sağlık sorunlarına yol açabilir 13.
- Yasal Düzenlemeler: Bazı ülkeler, sosyal medya platformlarını, çocukların sağlıklarına, fiziksel, zihinsel ve ahlaki gelişimlerine zarar verebilecek içeriklere erişimlerini sınırlamaya zorlayan Dijital Hizmetler Yasası gibi yasal düzenlemelere uymaya zorlar 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: