e-Tebligat başvurusu iki farklı şekilde yapılabilir:
- Kamu kurumları ve tüzel kişiler için: Bu kişiler, e-tebligat zorunluluklarının oluştuğu tarihten itibaren 1 ay içerisinde, gerekli belgelerle birlikte PTT'ye başvuru yapmalıdır 1. Başvuru için gereken belgeler arasında Devlet Teşkilatı Merkezi Kayıt Sistemi'nde (DETSİS) kayıtlı olmayanlar için bağlı oldukları sisteme ait bilgiler, MERSİS numarası ve PTT'nin talep ettiği diğer bilgiler bulunur 1.
- Bireysel başvurular: Bu başvurular, online olarak internet üzerinden veya PTT şubelerinden yapılabilir 15.
Online başvuru süreci şu adımları içerir:
- Ön başvuru: Ulusal Elektronik Tebligat Sistemi'nde bulunan ön başvuru ekranından bir ön başvuru numarası alınır 15.
- Esas başvuru: Ön başvuru numarası, kimlik bilgileri ve gerekli belgeler ile PTT şubesine gidilerek başvuru tamamlanır 1.
Ayrıca, gerçek kişiler ve e-tebligata geçme zorunluluğu bulunmayan tüzel kişiler, e-tebligat adresi almak için doğrudan PTT şubelerinde de başvuru yapabilirler 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: