Elektrik faturası taşımak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Gerekli belgeleri hazırlayın: nüfus cüzdanı; mülkiyet belirten bir belge (tapu, kira sözleşmesi, lojman tahsis belgesi vb.); varsa kullanım yerinin abone ya da tesisat numarası (eski bir fatura); DASK poliçesi numarası; mülk sahibinin adı ve soyadı (kiracılar için); mülk sahibi tüzel kişiyse (şirket) vergi numarası, ad, soyad ve unvan bilgilerini beyan etmesi gerekir. 2. Başvuru yapın: Görevli elektrik tedarik şirketi ile: İlgili şirketin internet sitesi aracılığıyla, e-Devlet üzerinden ya da müşteri işlem merkezine giderek başvuru yapılabilir. Serbest elektrik tedarikçisi ile: Yeni ünvan ile kurulmuş bir elektrik tedarik sözleşmesi (ikili anlaşma) ile başvuru gerçekleştirilir. e-Devlet üzerinden başvuru yapmak için: 1. e-Devlet adresine girip TC Kimlik numarası ve şifre ile giriş yapın. 2. Arama bölümüne elektrik şirketini yazın ve "Bireysel Abonelik Başvurusu"na tıklayın. 3. Sırasıyla; sorgulama yöntemi seçimi, tesisat bilgileri, tarife seçimi, poliçe ve mülkiyet bilgileri, sözleşme gönderim ve iletişim bilgileri, ön izleme, işlem sonucu adımlarını takip edin. Usulsüz elektrik kullanımı yapmamak için, bir tedarikçi şirket ile sözleşme kurulması gereklidir.