Buradasın
E-devletten patent başvurusu nasıl yapılır?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
E-devlet üzerinden patent başvurusu yapmak için aşağıdaki adımları izlemek gerekmektedir:
- E-Devlet Girişi: E-Devlet sistemine giriş yapılır 13.
- Patent Başvuru İşlemi: Ana sayfada bulunan "Hizmetler" veya "Tüm Hizmetler" sekmesinden "Fikri ve Sınai Mülkiyet Hakları" kategorisi seçilir ve "Patent Başvurusu Yapma" hizmeti bulunur 3.
- Başvuru Bilgilerinin Girilmesi: Patent başvurusu için gerekli bilgiler eksiksiz ve doğru bir şekilde doldurulur, buluşun tanımı, özellikleri ve teknik problemleri gibi detaylar eklenir 3.
- Belgelerin Yüklenmesi: Buluşa ait metin, çizimler, şematikler ve diğer gerekli belgeler elektronik olarak sisteme yüklenir 3.
- Başvuru Ücretinin Ödenmesi: Belirlenen başvuru ücreti online ödeme yöntemleriyle ödenir 3.
- Başvuru Onayı ve Takibi: Başvurunun sisteme iletildiğine dair onay alınır ve e-Devlet üzerinden başvuru durumu takip edilir 3.
Patent başvurusu süreci teknik ve hukuki detaylar içerdiğinden, bir patent vekili veya avukatla çalışmak faydalı olabilir 3.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: