Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Defterin kaybolması durumunda yapılması gerekenler şunlardır:
- Zayi Durumunun Tespiti: Defterin yangın, su baskını, hırsızlık gibi olaylarla zayi olduğunu tespit edin 12.
- Mahkemeye Başvuru: Kaybolan defter için, defterin zayi olduğu tarihten itibaren 15 gün içinde yetkili asliye ticaret mahkemesine başvurarak "zayi belgesi" talep edin 12. Bu işlem hasımsız olarak yapılır 2.
- Delil Toplama: Mahkeme, gerekli gördüğü takdirde delil toplama işlemi başlatabilir 1.
- Zayi Belgesinin İbrazı: Mahkemeden alınan zayi belgesi, kaybolan defterin yerine geçer ve tacirin belgeyi ibraz etme zorunluluğundan kurtulmasını sağlar 12.
Bu süreçte bir şirket avukatından destek almak, maddi ve manevi kayıpların önlenmesi açısından önemlidir 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: