Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Cadde isminin değiştirilmesi, genellikle yerel yönetimler tarafından yapılır 4.
Cadde ismi değiştirmek için başvuru süreci:
- Başvuru: İBB Çözüm Merkezi gibi ilgili belediyeye bir başvuru yapılır 2. Başvuruda, mevcut ismin neden uygun olmadığını somut nedenlerle açıklamak gerekir 2.
- İnceleme: Başvuru, belediye bünyesindeki Harita Müdürlüğüne iletilir 2.
- Onay Süreci: Müdürlük tarafından uygun görülen isimler, onay için İBB Meclisine sunulur 2. Meclis tarafından onaylanması durumunda değişiklik gerçekleşir 2.
Büyükşehir statüsündeki illerde büyükşehir belediyesine, diğer illerde ise ilçe belediyelerine başvuru yapılabilir 2. Ayrıca, 5393 sayılı Belediye Kanunu'na göre, meydan, bulvar, cadde, yol ve sokak isimleri belirleme yetkisi belediyededir; bu nedenle meclis kararı almaya gerek olmadan doğrudan belediyeye başvurulabilir 5. Ancak, mülkî idare amirinin onayı da gerekebilir 5.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: