Avukatların UYAP'a vekalet göndermek için izlemesi gereken adımlar şunlardır: 1. Elektronik imza (e-imza) kullanarak UYAP Avukat Bilgi Sistemine giriş yapılır. 2. Sol taraftaki menüde "Vekalet/Cevap Dilekçesi" bölümüne tıklanır. 3. Sağ tarafta açılan bölümden ilgili yargı bölümü seçilir. 4. Açılan bölümden ilgili yargı birimi, il, adliye ve adli yargı birimi seçilir. 5. Dosya yıl ve esas numarası girilir. 6. İlgili kayıtın sağ tarafında yer alan "İşlem Yap" bağlantısına tıklanır. 7. Vekalet/cevap dilekçesi, vekalet harcı ödeme ve vekalet pulu ödeme işlemleri için "Devam" tuşuna basılır. 8. Ödeme tipi olarak "BaroKart" seçilir. 9. Evrak türü ve dosya seçilir. 10. Bilgisayarda önceden hazırlanmış ve taranmış vekaletname örneği seçilir ve "Ekle" düğmesine basılır. 11. Açılan pencerede "Evrakları Gönder" düğmesine basılır. 12. İş emri numarası oluşturulduktan sonra çıkan ekranın üzerindeki "Tamam" tuşuna basılarak işlem tamamlanır. İlgili memur işlemi onayladıktan sonra, avukat dosyaya vekil olarak atanır ve dosya içerisinde vekalet harcı makbuzu ile vekalet pulu makbuzu görüntülenir. Avukatların UYAP'a vekalet gönderebilmesi için e-imza veya mobil imza sahibi olmaları gerekmektedir.