• Buradasın

    2016/798 sayılı demiryolu direktifi nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    2016/798 sayılı demiryolu direktifi, Avrupa Parlamentosu ve Konseyi'nin "Avrupa Birliği Demiryolu Sisteminde Karşılıklı İşletilebilirlik Hakkında 11/06/2016 tarihli Direktifi"dir (DIRECTIVE (EU) 2016/797 OF THE EUROPEAN PARLIAMENT AND OF THE COUNCIL) 12.
    Bu direktif, 16 Haziran 2016'da uygulamaya konmuş ve Avrupa Birliği üyelerinin, kendi mevzuatlarını 16 Haziran 2019'a kadar bu direktife göre düzenlemelerini gerektirmiştir 12. 2008/57/EC sayılı direktif ise 16 Haziran 2020'den itibaren yürürlükten kaldırılacaktır 12.
    Direktif, demiryolu sistemlerinin tasarım, inşaat, hizmete sunma, yükseltme, yenileme, işletme ve sistem parçalarının bakımı gibi konuları kapsar 12. Ayrıca, işletme ve bakıma katılan personelin profesyonel nitelikleri ve sağlık-güvenlik şartlarını da içerir 12.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Demiryolu taşımacılığı kaça ayrılır?

    Demiryolu taşımacılığı, taşınan yük türüne ve kullanılan vagonlara göre farklı türlere ayrılır. Taşınan yük türüne göre demiryolu taşımacılığı türleri: Konteyner taşımacılığı. Dökme yük taşımacılığı. Ro-Ro taşımacılığı. Kullanılan vagonlara göre demiryolu taşımacılığı türleri: Kapalı vagonlar. Platform vagonlar. Yüksek kenarlı vagonlar. Tank vagonları. Soğutucu vagonlar. Özel kömür vagonları. Ayrıca, demiryolu taşımacılığı tam vagon yükü, grupaj taşımacılığı gibi farklı türlere de ayrılabilir.

    Demiryolu direktifleri nelerdir?

    Demiryolu direktifleri, Avrupa Birliği tarafından hazırlanan ve demiryolu sistemlerinin güvenliği, emniyeti, sağlığı, çevre koruması ve teknik uyumluluğunu düzenleyen yasal metinlerdir. Bazı demiryolu direktifleri: 2008/57/EC: Tasarım, inşaat, hizmet, iyileştirme, yenileme, operasyon ve bakım ekibinin profesyonel yeterliliklerini düzenler. 2016/797/AT: Karşılıklı işletilebilirliği sağlamak için karşılanması gereken şartları belirler. 2004/49/EC: Emniyet yönetim sistemini düzenler. Bu direktifler, demiryolu sistemlerinin tüm alt sistemlerini kapsar: altyapı, enerji, kontrol sistemleri, demiryolu araçları, bakım prosedürleri ve operasyonlar.

    ATS sistemi nedir demiryolu?

    ATS (Automatic Train Stopping) sistemi, demiryolu üzerinde güvenli tren trafiğini sağlamak amacıyla geliştirilmiş otomatik tren durdurma ve hız kontrol sistemidir. Bu sistem, hareket halindeki trenlerin güzergahları üzerindeki konumlarına ve demiryolu sinyalizasyon sisteminin durumuna uygun olarak hız ve fren kontrolü yapmasına olanak sağlar. ATS sistemi, iki alt sistemden oluşur: Lokomotif üzerindeki ekipmanlar. Yol magnetleri. Türkiye'de üç tip ATS sistemi kullanılmaktadır: Japon Nippon Signal sistemi. Alman Standart Electric Lorenz (SEL) sistemi. Türk malı, Savronik marka ATS sistemi.

    Demiryolu taşımacılığı neden önemli?

    Demiryolu taşımacılığı, önemli birkaç nedenden dolayı kritik bir rol oynar: 1. Çevresel Sürdürülebilirlik: Demiryolu taşımacılığı, karayolu taşımacılığına göre daha az enerji tüketir ve daha düşük karbon emisyonu üretir, bu da çevre kirliliğini azaltır. 2. Ekonomik Etkinlik: Büyük miktardaki yüklerin tek bir seferde taşınabilmesi, maliyetleri minimize eder ve sanayi ile ticaret alanında rekabet avantajı sağlar. 3. Güvenilirlik: Demiryolu hatları, hava koşullarından ve trafik sıkışıklığından daha az etkilenir, bu da daha istikrarlı ve zamanında teslimat imkanı sunar. 4. Toplu Taşımadaki Rolü: Demiryolu, özellikle büyük şehirlerde hızlı ve güvenilir toplu taşıma sağlar. 5. İntermodal Bağlantılar: Demiryolu taşımacılığı, karayolu, denizyolu ve havayolu ile entegre edilerek tam verimlilik sağlanabilir.