Robert Bresson'un "Sinematograf Üzerine Notlar" adlı eseri, yönetmenin 1950-1974 yılları arasında aldığı sinema konulu notlarından oluşmaktadır. Bu notlarda Bresson, sinemanın ve sinematografın farklı yönlerini ele almaktadır: Otomatizm: Oyunculuk ve oyuncu yönetimi anlayışını, oyuncuların mekanik hareketlerine odaklanarak açıklar. Ses ve görüntü ilişkisi: Seslerin görüntüye yardımcı olmaması gerektiğini, her birinin kendi anlamını yaratması gerektiğini vurgular. Gerçeklik: Sinemasal gerçeklik ve hakikat kavramlarını, canlı kişiler veya nesneler üzerinden değil, bu elemanların doğru bir kurgu içinde sunulmasıyla elde edilen doğruluk hissini arayarak tartışır. Model kullanımı: Profesyonel oyuncuları tercih etmeyip, hayattan alınma "modeller" kullandığını ve bu modellerin filmdeki olaylarla ve diğer karakterlerle doğal ilişkiler kurduğunu belirtir. Bresson, bu notlarda ayrıca sinemanın tiyatrodan farkını ve yönetmenin rolünü de ele almaktadır.