• Buradasın

    Play Time 1995 ne anlatıyor?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    1995 yapımı Play Time filmi, iki evli çiftin tatil sırasında rızaya dayalı röntgencilik deneyimlerini konu alır 23.
    Filmde, Lindsey ve Geena, kocaları Joe ve Brad golf oynarken havuz kenarında vakit geçirir 23. Fantezilerini konuştuktan sonra, bu fantezilerden bazılarını birlikte yaşamaya başlarlar 23. Kısa süre sonra Lindsey'in kocası Joe da bu samimi oyunlarına dahil olur 23.
    Geena'nın kocası Brad, eşinin ve arkadaşlarının ne tür bir ilişki yaşadığını öğrenince, bu durum evlilikleri ve arkadaşlıkları tehdit etmeye başlar 23.
    Ayrıca, 16 Aralık 1967’de gösterime giren, Jacques Tati’nin Play Time adlı bir başka film daha bulunmaktadır 14. Bu film, modernizmin merkezi olan Paris’te çekilmiştir 4. Başrol Bay Hulot’un yeni modernist düzende başına gelen ilginç olayları konu alır 4.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Play time konusu nedir?

    Play Time filminin konusu şu şekildedir: Bekarlığıyla meşhur Mösyö Hulot, her yanı modern araç gereçlerle dolu Paris’te sudan çıkmış balığa döner. Filmin diğer konusu detayları şu şekildedir: Kahramanımız Paris’teki bir Amerikalı memur ile görüşmek zorundadır, fakat teknoloji dolu modern mimariler arasında kaybolur. Hulot turistlerin arasına istemeden de olsa karışır ve bir Amerikalı turist grubuyla Paris’i dolaşırken ondan beklenecek kargaşayı da oluşturur. Koca bir stüdyo kent inşa edilerek çekilen Play Time için Jacques Tati, kendi yarattığı evrende kentin önemli yapılarının perdede kendine yer bulmasını istememiştir. Filmde girip çıkılan mekânlardan biri de seyahat acentesidir. Filmdeki yapıların hepsinin dış cephelerinin benzer olmasının yanında iç mekânlarda da bir öznellik yoktur. Günlük hayat içerisinde birbirine yabancılaştırılan bireyin oldukça çarpıcı olan temsiline Mösyö Hulot, tanrısal bir yerden bakar. Filmde modern toplum, tüm dünyayı tek tipleştirmiştir. Filmin en uzun sahnesi olan restoran bölümünde modern mimarinin adeta kâğıttan olduğunun ve eğlence anlayışının gösterişten ibaret olduğunun altı çizilmektedir. Mekâna gelen ABD’li çift, restorandaki eğlence anlayışını yönlendirip şekillendirir. Bu da birçok göz tarafından izlenen, takip edilen veya tutsak edilen bireyin saklanmasını güçleştirir. Play Time’da artık tüm kentin camlardan oluştuğu ve bu camdan oluşan pencerelerin de her birinin bir gözcüyü temsil ettiği söylenebilir. Binaların dışını boylu boyunca kaplayan camlar, dümdüz sistemli yapılar, merkezden dışarıya doğru ilerleyen simetrik yapılaşma; bireyleri adeta sorgu odasında yüksek ışık altındaki şüpheliye dönüştürür. Toplumsal denetim ve gözetim, “güvenlik” adı altında meşrulaştırılmaktadır. Play Time, çeliğe, demire ve cama teslim olmuş bir kent görüntüsü sergiler. Tati, bir önceki filminde bu durumun sinyalini vermiştir aslında. Mon Oncle’